گوناگون

حکم برائت امیر بهبهانی، تاجر۲۴ ساله و ضامن میلیاردی شبنم نعمت زاده صادر شد+جزئیات

حکم برائت امیر بهبهانی، تاجر۲۴ ساله و ضامن میلیاردی شبنم نعمت زاده صادر شد+جزئیات

امیر بهبهانی از سوی دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران اقتصادی حکم برائت گرفت. چندی پیش ماجرای وثیقه گذاشتن وی برای دختروزیر سابق دولت روحانی جنجال برپا کرده بود.

به گزارش پارسینه،چندی پیش رکنا نوشت در جریان رسیدگی به پرونده شبنم نعمت زاده مشخص شد که تأمین کننده وثیقه ۲۰ میلیاردی او یک جوان ۲۴ ساله است.

شهریور سال گذشته شبنم نعمت‌زاده به اتهام احتکار دارو بازداشت و با قرار وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی آزاد شد.

درست یک سال بعد و یک هفته مانده به برگزاری اولین جلسه دادگاه، مسعودی مقام، قاضی شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی خبر بازداشت مجدد شبنم نعمت زاده را اعلام کرد.

قاضی مسعودی مقام در جریان برگزاری دادگاه خطاب به نعمت زاده در مورد علت بازداشت مجددش گفت: بازداشت شما از آن جهت صورت گرفت که بیم فرارتان می‌رفت و شخصی که برای شما سند گذاشته بود فردی متولد سال ۷۳ به نام آقای امیر بارانی بود که در دادگاه حاضر نشد، با وجود اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای شما سند گذاشت و اعلام کرد که اگر باز هم سند بخواهید در اختیار شما قرار می‌دهم، در حالی که وجود این همه سند در دست این فرد جای سوال داشت.

قاضی مسعودی مقام ادامه داد: همچنین مهلت ضمانت نامه‌های بانکی که از سوی پدر شما گذاشته شده بود رو به اتمام بود، لذا قرار بازداشت شما صادر شد.

این خبرگزاری مدعی شده بود: نکته جالب توجه این است که فردی که برای شبنم نعمت زاده وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی را تأمین کرده بود، ۲۴ سال سن دارد و جای سوال است که یک جوان دهه هفتادی چگونه توانسته این مقدار وثیقه را تأمین کند.

گفتنی است یکی از کاربران فضای مجازی در شبکه اجتماعی ایکس (توییترسابق) مدعی شده بود سید امیر بارانی بهبهانی متولد ۱۱ دی ماه سال ۷۳ و فرزند سید معین بارانی بهبهانی مالک شرکت «معین موتور» وارد کننده پورشه است. به همین دلیل وی با نام پورشه شهرت یافته است.

در ادامه و معرفی این فرد از سوی رکنا آمده: سید امیر بارانی بهبهانی که به دلیل گذاشتن وثیقه ۲۰ میلیاردی برای شبنم نعمت زاده (دختر ‌وزیر صمت سابق) و همینطور پولشویی متهم شده بود؛ از سوی دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران اقتصادی حکم برائت گرفت و از تمامی اتهامات وارده که پیشتر در رسانه های مختلف مطرح شده بود تبرئه شد.

لازم به ذکر‌ است ، بر اساس شبهات این پرونده که مهمترینِ آن وثیقه سند ۲۰ میلیادی برای شبنم نعمت زاده بود، در نهایت با حکم برائت دادگاه ، مختومه اعلام شد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار