گوناگون

ادعای جالب قلعه‌نویی: فلسفه گواردیولا در من‌سیتی را اجرا می‌کنم!+فیلم

ادعای جالب قلعه‌نویی: فلسفه گواردیولا در من‌سیتی را اجرا می‌کنم!+فیلم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: خیلی‌ها فکر می‌کنند که فلسطین تیمی ضعیف بود که اصلاً اینگونه نبود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی ایران مقابل هنگ‌کنگ در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2023، اظهار داشت: بازی قبلی بسیار سخت، قدرتی و جنگنده بود که متأسفانه یکی دو بازیکن مصدوم دادیم. خیلی‌ها فکر می‌کنند که فلسطین تیمی ضعیف بود که اصلاً اینگونه نبود. اگر در دقایق اول به گل نمی‌رسیدیم، بازی برای ما سخت‌تر می‌شد.

وی با اشاره به دیدار با شاگردان یورن آندرسن بیان کرد: هنگ‌کنگ تیمی بسیار خوب و بابرنامه است که هفت بازیکن دورگه دارد و مقابل امارات از پنج نفر از آنها استفاده کردند. بازی سختی داریم، اما خوشحال هستم که ایران از هر لحاظ برای هر مسابقه آماده است و بازیکنان در قالب تاکتیکی، تیم بسیار خوبی هستند. خلاقیت، ابتکار و مسائل دیگر هم خاصیت بازیکنان ایرانی است و آنها در طول بازی باید از آن استفاده کنند. امیدوارم بازی خوبی شود و نتیجه لازم را بگیریم.

سرمربی تیم ملی ایران در مورد پایین بودن تعداد پاس بازیکنان این تیم در زمین حریف، در دیدار مقابل فلسطین خاطر نشان کرد: تیکی‌تاکا را خود پپ گواردیولا در بارسلونا باب کرد، اما این مربی حالا فلسفه بازی خود را تغییر داده است. در آنالیزهای جدید اگر هزار پاس بدهید، شاید نمره‌ای نگیرید. با این حال شاید یک پاس بدهید که پنج بازیکن را از بازی خارج کند و پنج نمره به شما بدهند. این فلسفه (بازی با پاس‌های متعدد) کمی قدیمی‌تر شده است.

قلعه‌نویی با بیان اینکه ایران باید به گونه‌ای بازی کند که هم مالک توپ باشد و هم سریعاً حمله کند، گفت: همان کاری که گواردیولا در منچسترسیتی انجام می‌دهد و من، این فلسفه را در تیم‌های خودم انجام می‌دهم. اگر هزار پاس بدهید و موقعیت گلزنی نسازید، چه فایده دارد؟ باید با مالکیت توپ، زمان را بگیرید و به سراغ ایجاد فرصت گلزنی بروید. این فوتبال روز و مدرن دنیاست.

وی در ادامه یادآور شد: اگر عقب زمین 500 پاس بدهید، در آنالیز نمره نگیرید و بازیکن حریف را از بازی خارج نکنید، چه فایده‌ای دارد؟ فلسفه جدید فوتبال این است که علاوه بر مالکیت توپ، موقعیت گلزنی ایجاد کنید و به گل برسید.

سرمربی تیم ملی درباره تغییر شیوه بازی مهدی طارمی نسبت به پورتو تصریح کرد: هر بازیکنی در تیم باشگاهی خودش وظیفه‌ای دارد، اما در تیم ملی باید مطابق نظر مربی تیم بازی کند. مسئولیتی که در تیم ملی به طارمی دادیم، با مسئولیت او در پورتو متفاوت است. خدا را شکر این بازیکن به نحو احسن انجام وظیفه می‌کند.

قلعه‌نویی با تمجید از اتحاد میان ملی‌پوشان اظهار داشت: تیمی می‌تواند موفق باشد که به واقع یک «تیم» باشد. در گذشته تیم‌هایی بودند که شرایط خوبی از لحاظ بازیکن داشتند، اما به دسته پایین‌تر سقوط کردند. روزی که به تیم ملی آمدیم، این مسئله را حل کردیم. البته همدلی در تیم وجود داشت و ما هم آن را به کمک بازیکنان بزرگتر، کامل‌تر کردیم.

وی با اشاره به اهمیت نقش مربی در این اتحاد بیان کرد: بازیکنان تعویضی که به زمین آمدند، یا تأثیرگذار بوده‌اند یا گل زدند. این همدلی و همبستگی در بازی‌های آینده می‌تواند بیشتر به تیم ملی کمک کند. اگر مربی صداقت داشته باشد، بسیاری از مشکلاتش حل می‌شود. وقتی بازیکن صداقت مربی را ببیند، کیفیت بالاتر و توان بیشتری برای تیمش می‌گذارد.

سرمربی تیم ملی درباره کار سخت ایران در دور حذفی جام ملت‌های آسیا گفت: هر بازی برای ما حکم فینال را دارد و تمام تمرکز ما روی دیدار با هنگ‌کنگ است. این مسابقه یک فینال برای ماست و بازی به بازی پیش می‌رویم. نمی‌دانیم در مرحله حذفی با چه تیم‌هایی مواجه می‌شویم و هنگامی که حریف ما مشخص می‌شود، باید روی آن مسابقه تمرکز کنیم. فوتبال شانس‌ها و اتفاقات خودش را دارد. وقتی تیم با یک اشتباه بچگانه 10 نفره می‌شود، کاری از دست مربی برنمی‌آید.

قلعه‌نویی با تمجید مجدد از تیم ملی کشورمان خاطرنشان کرد: ایران از لحاظ فنی و توانایی یکی از تیم‌های خوب جام است و خوشحالم که همه به این نکته اشاره می‌کنند. واقعیت فوتبال زمانی است که بازی شروع می‌شود و به پایان می‌رسد. امیدوارم بازی به بازی شرایط بهتری پیدا کنیم. بازیکنان ایران در دیدارهای دوستانه 45 دقیقه بازی کردند و از لحاظ ریکاوری به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که بدن آنها در مراحل بالاتر، شرایط آرمانی پیدا کند.

وی با بیان اینکه در 10 ماه اخیر حدود 40 بازیکن در تیم ملی ایران به میدان رفته‌اند، تصریح کرد: مقابل هنگ‌کنگ احتمالاً سه یا چهار تغییر خواهیم داشت و نفرات ما با حداکثر 10 درصد تفاوت، می‌توانند کیفیت لازم را داشته باشند. بازی‌های حذفی با فاصله سه یا چهار روزه برگزار می‌شود و از الان برای این دیدارها برنامه‌ریزی می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران در مورد کیفیت حریف دوم تیمش در جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: هنگ‌کنگ تیم بسیار خوبی در اختیار دارد. مربی نروژی بسیار خوبی در این تیم حضور دارد که در بوندس‌لیگا مربیگری کرده است و تیم‌های امید و ملی هنگ‌کنگ با او پیشرفت کرده‌اند. بازی قبلی ما با هنگ‌کنگ (که به برد 4 بر صفر ایران انجامید) بخشی از تاریخ است و به آن فکر نمی‌کنیم.

قلعه‌نویی با بیان اینکه عملکرد هنگ‌کنگ در دیدار با امارات مورد آنالیز کادر فنی تیم ملی قرار گرفت، اظهار داشت: می‌دانیم هنگ‌کنگ تغییراتی نسبت به بازی قبلی خواهد داشت. در هر مسابقه به قدرت تاکتیکی خودمان فکر می‌کنیم تا قدرت حریف. شاید (با توجه به تاکتیک حریف) تغییرات جزئی در حد 10 یا 20 درصد داشته باشیم، اما بیشتر تمرکز ما روی قدرت خودمان است.

وی درباره میزبانی قطر از جام ملت‌های آسیا بیان کرد: من 40 سال پیش در قطر بازی می‌کردم و تغییرات این 40 سال را در این مدت دیدم. این کشور از لحاظ زیرساختی و اجتماعی پیشرفت کرده است و خوشحالم که یک کشور آسیایی، جام جهانی خیلی خوبی برگزار کرده است. قطر در این 40 سال، سه دوره جام ملت‌های آسیا را برگزار کرده و این دوره، بهترین جام ملت‌های تاریخ خواهد شد.

سرمربی تیم ملی کشورمان در مورد صعود تیم ملی قطر به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 خاطرنشان کرد: قطر تیم بسیار خوبی است و از صعود این تیم بسیار خوشحال هستم. وقتی مدیریت داشته باشید و برنامه‌ریزی کنید، پیشرفت حاصل می‌شود که قطر، این کار مهم را انجام داد.

قلعه‌نویی با اشاره به دیدار با هنگ‌کنگ در انتخابی جام ملت‌های آسیا 2023 به خودداری طارمی از پاسخ به پرسشی پیرامون وضعیت باشگاهی خودش واکنش نشان داد و گفت: از لحاظ ذهنی به جایی رسیده‌ایم که در دیدار قبلی با هنگ‌کنگ، با دروازه‌بان حریف سه به تک شدیم و هر سه بازیکن می‌خواستند توپ را به نفر دیگر برسانند. از نگرش بازیکنان تشکر می‌کنم. ببینید طارمی چه نگرشی دارد که تمرکز او و همه بازیکنان روی موفقیت تیم ملی است.

وی به خطاهای پُرتعداد بازیکنان تیم ملی فلسطین روی ملی‌پوشان ایران اشاره و عنوان کرد: از کمیته‌های برگزاری مسابقات و داوران می‌خواهم نسبت به سلامت بازیکنان مماشات نکنند. لژیونرهای زیادی در جام ملت‌های آسیا حضور دارند و این نوع بازی که در دیدار قبلی (مسابقه ایران - فلسطین) دیدیم، به سلامت بازیکنان لطمه می‌زند. کمیته‌های داوران و مسابقات سخت‌گیری کنند تا سلامت بازیکنان در خطر نباشد. یکی دو بازیکن مصدوم داریم و تغییرات تاکتیکی خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی ایران درباره نارضایتی‌اش نسبت به عملکرد ملی‌پوشان کشورمان برابر فلسطین تصریح کرد: اگر گفتم راضی نیستم، نسبت به توانایی بازیکنان بود. بازی اول ما سخت بود و یکی از دیدارهای باکیفیت جام محسوب می‌شد. در بازی با فلسطین صحنه‌های زیادی روی دروازه دو تیم رخ داد، پنج گل داشت و ممکن بود گل‌های بیشتری زده شود. نسبت به اینکه بازی اول خودمان را پشت سر می‌گذاشتیم، عملکرد ایران از چیزی که فکر می‌کردم، خیلی خیلی بهتر بود.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار