گوناگون

سوپرایز جدید ایلان ماسک برای جهان؛ خدافظی همیشگی با موس کامپیوتر

سوپرایز جدید ایلان ماسک برای جهان؛ خدافظی همیشگی با موس کامپیوتر

ایلان ماسک اعلام کرد فردی که اولین تراشه روی مغز او کاشت شده قادر به کنترل ماوس از طریق تفکر است.

پارسینه: ایلان ماسک موسس شرکت نیورالینک گفت که اولین بیمار انسانی با تراشه مغزی کاشته شده، به طور کامل بهبود یافته و می تواند با استفاده از افکار خود موس کامپیوتر را کنترل کند.

وی گفت: پیشرفت خوب بوده و بیمار بدون عارضه بهبود یافته است. بیمار می تواند فقط با فکر کردن، ماوس را در اطراف صفحه نمایش حرکت دهد. ماسک گفت که نیورالینک اکنون در تلاش است تا بیشترین تعداد کلیک روی دکمه ماوس را از بیمار دریافت کند.این شرکت پس از دریافت تاییدیه برای آزمایش انسانی در ماه سپتامبر، با موفقیت تراشه ای را روی مغز اولین بیمار انسانی خود کاشت.

نیورالینک گفت: این مطالعه از یک ربات برای قرار دادن ایمپلنت رابط مغز و رایانه در ناحیه ای از مغز که قصد حرکت را کنترل می کند استفاده کرده و افزود که هدف اولیه این است که افراد بتوانند مکان نما یا صفحه کلید رایانه را با استفاده از افکار خود کنترل کنند. نیورالینک که در سال گذشته میلادی حدود ۵ میلیارد دلار ارزش داشت، با درخواست‌های مکرر برای بررسی دقیق پروتکل‌های ایمنی خود مواجه شده است. رویترز ماه گذشته گزارش داد که این شرکت به دلیل نقض قوانین وزارت حمل و نقل ایالات متحده در مورد جابجایی مواد خطرناک جریمه شده است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار