گوناگون

قاضی آمریکایی با پاداش ۵۶ میلیارد دلاری ایلان ماسک مخالفت کرد

قاضی آمریکایی با پاداش ۵۶ میلیارد دلاری ایلان ماسک مخالفت کرد

یکی از قضات ایالات دلاور طی حکمی اعلام کرده است پاداش ۵۶ میلیارد دلاری ایلان ماسک که به صورت سهام در اختیار او قرار گرفته منصفانه نیست. براساس این حکم هیات مدیره تسلا نتوانسته «مناصفانه بودن» این پاداش را اثبات کند.

پارسینه:  ایلان ماسک می‌تواند درخواست تجدید نظرخواهی خود را به دیوان عالی دلاور ببرد اما حکم نهایی ممکن است ثروتمندترین فرد جهان را مجبور کند تا سهام دریافتی را به شرکت بازگرداند.

این بسته سهامی در سال ۲۰۱۸ و به عنوان بزرگترین پاداش تاریخ در اختیار ماسک ، مدیرعامل تسلا، قرار گرفت. براساس پاداش پیشنهادی، ماسک در صورت افزایش ۵۰ میلیارد دلاری ارزش بازار تسلا می‌توانست از این سهام برخوردار شود و تسلا نیز پس از مدتی به این سرحد دست پیدا کرد.

با این حال به گفته قاضی ماسک با افرادی که درمورد این بسته با تسلا مذاکره می‌کردند «روابط مدیریتی» داشته است. همچنین ماسک کنترل زیادی روی تسلا داشته که روند تخصیص پاداش را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

قاضی این پرونده می‌گوید به عبارت ساده «کمیته تخصیص پاداش یا هیات مدیره تسلا» هیچکدام در راستای نفع حداکثری شرکت اقدام نکرده‌اند. «در واقع اصلا شواهدی از مذاکره به چشم نمی‌خورد.»

این کمیته به جای اینکه در نقش یک شخص ثالث علیه ماسک وارد عمل شود به عنوان همراه او اقدام کرده و در واقع حکم مشاور او را داشته است.

ماسک در پاسخ به حکم دادگاه در شبکه اجتماعی اکس (توییتر) نوشت: «هیچوقت شرکتی را در ایالت دلاور پایه‌ریزی نکنید.»

او در ادامه در این باره هم از کاربران شبکه اجتماعی خود خواست تا درمورد این پاداش اظهارنظر کنند.

این حکم ماحصل شکایت ریچارد تورنتا، یکی از سهام‌داران تسلا، است. گرگ وارالو، وکیل تورنتا، طی بیانیه‌ای در این باره گفته است: «ما از تصمیم جامع و با منطق دادگاه در بازگرداندن این پاداش بسیار بزرگ خرسندیم.»

قاضی پرونده پیرامون این پرونده نوشت: «ماسک علاوه بر سهام ۲۱.۹ درصدی یک ‘مدیرعامل سوپراستار’ و سرمشق بوده که برخی از بانفوذ‌ترین جایگاه‌ها را در اختیار داشته و از روابط نزدیک با مدیرانی که از سمت تسلا مذاکره می‌کردند برخوردار بوده است و بر فرایندی که باعث شد هیات مدیره این پاداش را تایید کند مسلط بوده است.»

ایلان ماسک در حال حاضر حدود ۱۳ درصد از سهام شرکت تسلا را تحت مالکیت خود دارد و اوایل ماه جاری خواستار حق رای ۲۵ درصدی در تصمیمات تسلا شد.

 

منبع: پیوست

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار