گوناگون

از ماجرای زیر گرفتن دو خانم با خودرو به بهانه بدحجابی تا ماموریت فوری قالیباف به کمیسیون بهداشت مجلس

از ماجرای زیر گرفتن دو خانم با خودرو به بهانه بدحجابی تا ماموریت فوری قالیباف به کمیسیون بهداشت مجلس

پارسینه: مشغله فراوان گاهی باعث می‌شود از بخش مهمی از اخبار ساعات گذشته بی اطلاع بمانید یا درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته که در جریان آن‌ها هم قرار نگرفته اید، پارسینه تلاش می‌کند صبح هر روز مهم‌ترین این رویداد‌ها را که گاهی از نظر‌ها دور افتاده و کمتر به آن پرداخته می‌شود به اطلاع مخاطبانش برساند.

تحریریه پارسینه| درست در لحظاتی که در کوران مشغله روزانه گرفتار و یا در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته است، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. پارسینه هیچگونه دخل و تصرفی در اخبار بامدادی ندارد و صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.

زیر گرفتن دو زن با خودرو در ارومیه به بهانه بدحجابی

به دنبال درگیری لفظی میان یک راننده سواری پژو پارس با دو عابر زن به بهانه بدحجابی، راننده سواری اقدام به زیر گرفتن این دو نفر کرد. این حادثه در ارومیه رخ داد. راننده این خودرو پس از زیر گرفتن این دو زن و تصادف با خودرو‌های دیگر از صحنه متواری شد، اما در ساعات پایانی شب گذشته دستگیر شد. هر دو زن زیر گرفته‌شده نیز به اورژانس منتقل شدند. حال هر دو نفر آن‌ها نیز مساعد اعلام شده، هر چند یکی از آن‌ها دچار آسیب‌دیدگی زیادی شده است. دادستان ارومیه: با قاطعیت به اتهام فرد خاطی رسیدگی شده و مورد مجازات قرار خواهد گرفت. اجازه خودسری و بی قانونی به کسی نخواهیم داد. /ایلنا

لیست کابینه دولت سیزدهم چهارشنبه به مجلس ارائه می‌شود

شهبازی، رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس:هنوز لیست کابینه حجت الاسلام رئیسی به مجلس معرفی نشده است. علت تاخیر در ارائه لیست کابینه اعمال برخی تغییرات است. احتمالا لیست کابینه یک روز دیگر یعنی پس‌فردا چهارشنبه نهایی شده و به مجلس ارائه شود. اگر لیست کابینه پیشنهادی چهارشنبه به مجلس ارائه شود دو هفته فرآیند بررسی زمان می‌برد و یک هفته کمیسیون‌ها به بررسی رزومه و نشست با وزرای پیشنهادی می‌پردازند. هنوز اطلاعاتی درباره فهرست اعضای کابینه نداریم و مسائلی که مطرح شده فقط گمانه زنی است. /باشگاه خبرنگاران

پیش بینی محمد هاشمی از کابینه رئیسی

هاشمی رفسنجانی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهوری سیزدهم در زمان انتخابات و تحلیف، تصریح کرد: اگر به آن حرف‌ها به درستی عمل شود، مبنای انتخاب اعضای کابینه باید شایسته سالاری باشد و این یعنی از همه نیرو‌های توانمند جناح‌های مختلف سیاسی و نیز متخصصانی که سابقه دانشگاهی دارند و در کار خود کارشناس هستند، استفاده شود. اگر مدیریت اقتصادی و برنامه درستی وجود داشته باشد باید همانطور که آقای رئیسی وعده داده بود شاهد ایجاد اشتغال، ساخت مسکن و افزایش ارزش پول ملی باشیم. /ایسنا

مرغ پست می‌شود!

رزم حسینی وزیر صمت در نشست ستاد تنظیم بازار:در طرح رصد بازار مرغ از تولید تا خرده فروشی، تمام تولید مرغ توسط شبکه اداره پست توزیع و توسط شبکه هوشمند مدیریت می‌شود. میزان تولید و توزیع کالا با تمام جزئیات تحت رصد و پایش قرار می‌گیرد. /باشگاه خبرنگاران

شورای شهر مشهد: عزاداری‌های محرم نباید تعطیل و کمرنگ شود

رئیس شورای شهر مشهد گفت: محرم و صفر تقدس خاصی دارد و عزاداری‌ها نباید کمرنگ شود البته در شرایط شیوع کرونا این عزاداری‌ها باید با رعایت پروتکل‌ها و در فضای باز انجام شود، اما زیارتگاه‌ها و عزاداری نباید تعطیل شود. حسن موحدیان در دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم افزود: به هیچ عنوان نباید کاری کرد که مقدسات کمرنگ شود چنانکه تعطیلی حج نیز نوعی تقدس زدایی است. وی اضافه کرد: تاریخ، در حال تکرار است، فلسفه تاریخ هیچ گاه عوض نمی‌شود، فراموش کردن نماز و ذکر خدا و دنبال امیال دنیوی رفتن باعث شهادت امام حسین (ع) و یارانش شد. موحدیان با اشاره به شیوع ویروس کرونا افزود: شهرداری مشهد تا کنون اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با شیوع کرونا انجام داده است و در این دوره نیز شورا و شهرداری از هرگونه کمک در این موضوع کوتاهی نخواهد کرد و اگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخواستی داشته باشد که در عهده شهرداری باشد در خدمت هستیم.

پزشکیان: برای لغو تحریم‌ها، نمی‌توانیم از یک طرف فحش و از سوی دیگر شعار بدهیم

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم، گفت: مردم اکنون انتظار دارند که مشکلات حل شود و این‌ها هم قول دادند که مشکلات را حل کنند. ما هم منتظر هستیم که این اتفاق انجام شود، در این مسیر هم کمک و هم دعا می‌کنیم تا موفق شوند. مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در رابطه هماهنگی و یکدست شدن سه قوه و انتظاراتی که مردم برای حل مشکلات خود دارند، گفت: مردم اکنون انتظار دارند که مشکلات شود و این‌ها هم قول دادند که مشکلات را حل کنند. ما هم منتظر هستیم که این اتفاق انجام شود، در این مسیر هم کمک و هم دعا می‌کنیم تا موفق شوند. عضو کمیسیون بهداشت مجلس در رابطه با سخنان رئیس‌جمهور در روز تحلیف پیرامون لغو تحریم‌ها، بیان کرد: حل این موضوعات با شعار نمی‌شود، نمی‌شود از این طرف فحش بدهیم و از آن طرف شعار بدهیم. البته من امیدوارم که بتوانند با دیپلماسی این موضوعات را حل کنند منتها دیپلماسی یعنی یک چیزی بدهید و یک چیزی بگیرید؛ تو نمی‌توانی فقط بگیری و هیچ چیزی هم نپردازی.

واکنش امیرآبادی به شائبه حضورش در دولت: ساکن و نماینده قم می‌مانم

نماینده قم به احتمال حضورش در دولت واکنش نشان داد. احمد امیرآبادی در توئیتی نوشت: حضورم در ستاد آیت الله رئیسی برای کمک به پیروی جبهه انقلاب و حاج آقا رئیسی بود. هیچ سهم خواهی وجود ندارد. من مدیون و عاشق مردم هستم. بزرگترین افتخارم نمایندگی مردم عزیز و شریف استان قم است. ضمن تشکر از الطاف رئیس جمهور محترم من ساکن و نماینده قم می‌مانم.

توئیت سعید جلیلی در آستانه تشکیل کابینه دولت

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شخص محوری و تکیه بر افراد سیاسی یک آسیب است؛ باید تکیه حرکت گفتمانی در انقلاب اسلامی بر محور ولایت فقیه و حقانیت ارزش‌ها و اصول و آرمان‌های انقلاب باشد. سعید جلیلی در توییتی نوشت: شخص محوری و تکیه بر افراد سیاسی یک آسیب است؛ باید تکیه حرکت گفتمانی در انقلاب اسلامی بر محور ولایت فقیه و حقانیت ارزش‌ها و اصول و آرمان‌های انقلاب باشد. وی افزود: آنچه می‌تواند کشور را جهش دهد، همراهی و اعتماد مردم است که لازمه آن صداقت و کارآمدی مسئولان است. جلیلی گفت: اگر برای نسل جوان دهه ۶۰، جنگ تحمیلی عرصه دفاع از انقلاب اسلامی بود، امروز یکی از مهم‌ترین عرصه‌های دفاع از انقلاب برای نسل کنونی، کمک به کارآمدی و کاهش فاصله بین مردم و نظام است و جوانان انقلابی نیز متناسب با این عرصه باید وارد میدان شوند.

کنایه شریعتمداری به اصلاح طلبان؛ رئیسی لال‌ها را شفا می‌دهد

مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان «رئیسی لال‌ها را شفا می‌دهد!» به انتقادات اصلاح طلبان واکنش نشان داده است. حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی نوشت:به چند نمونه از اظهارنظر‌ها و به اصطلاح انتقاد‌های مدعیان اصلاحات که فقط اندکی از بسیار‌ها و مشتی از خروارهاست نگاهی بیندازید و در نظر داشته باشید که این انتقاد‌ها در حالی مطرح شده که فقط ۴ روز از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب می‌گذرد. گفتنی است آقای رئیسی در اولین جلسه ستاد مبارزه با کرونا که برای اولین بار به ریاست ایشان تشکیل شده بود، روی یکی از اصلی‌ترین ضعف‌های دولت پیشین در این زمینه انگشت گذاشت و با تعیین ضرب‌الاجل یک هفته‌ای برای تحول در مبارزه با کرونا، تاکید کرد که «کار مسئولان اجرایی کشور فقط توصیه نیست و باید ضمانت اجرای مناسب هم برای تصمیمات اتخاذ شده در نظر گرفته شود» و ایشان بلا‌فاصله نیز اقدامات ضروری را پی گرفت. البته اصلاحاتچی‌ها با آن سوابق ضد‌مردمی که در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند، حق دارند که این نکات مثبت و کم‌سابقه را نبینند! اگرچه جناب رئیسی سوابق درخشانی از خدمت به مردم و تلاش پیگیر برای رفع مشکلات آنان را در کارنامه خود دارد، ولی «شفای لال‌ها» را باید یکی از معجزه‌ها و دستاورد‌های بزرگ ایشان دانست. آقای رئیسی در همین فاصله ۴ روزه ریاست خود بر جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از اصلاحاتچی‌ها را که تاکنون زبانشان از انتقاد و اعتراض به پلشتی‌های ۲ ساله کرونا و ۸ ساله دولت آقای روحانی بسته بود، شفا داده و قفل زبانشان را باز کرده است.

واکنش نیکزاد به معاون اولیِ مخبر

علی نکیزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود انتخاب محمد مخبر در سمت معاون اولی رئیس جمهور را تبریک گفت. نیکزاد طی توئیتی نوشت: انتصاب دکتر مخبر با سابقه ارزشمند مدیریتی به سمت معاون اول رئیس جمهور می‌تواند یک آغاز خوب برای ساختن ایرانی قوی باشد. به خصوص که ایشان در حوزه‌های فعالیتی خود تحولات مثبت ساختاری و فرآیندی ایجاد کرده اند. برای ایشان و جناب آقای اسماعیلی در مسئولیت‌های جدید آرزوی توفیق دارم.

تکذیب خبر محکومیت سرباز وظیفه‌ای که با عنابستانی درگیر شد

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا شایعات پیرامون محکومیت یک سرباز وظیفه را تکذیب کرد. چندی پیش فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که در آن سرباز راهور، از قانون‌شکنی علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس شکایت می‌کرد و مدعی بود که این نماینده به او سیلی زده است. اما امروز و به فاصله چندماه از انتشار این فیلم، برخی در شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند که این سرباز راهور، با شکایت علی اصغر عنابستانی به خدمت در جنوب کشور محکوم شده است؛ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در خصوص این شایعه به میزان گفت: خبر غیر واقعی است. وی اضافه کرد: تا این لحظه رایی در خصوص شکایت سرباز راهور از آقای عنابستانی از سوی دادگاه صادر نشده است.

وقتی ضرغامی بین نمایندگان مجلس فیلم مستهجن پخش کرد

فریدون حسنوند نماینده مجلس گفت: عزت‌الله ضرغامی رییس سابق صدا و سیما در زمان تصمیم‌گیری مجلس برای ماهواره‌ها، یک فیلم مستهجن به نمایندگان داده بود تا به عنوان پیامد منفی ماهواره، دور از چشم خانواده تماشا کنند.

رئیسی خطاب به ماکرون: در هر مذاکره‌ای باید حقوق ملت ایران تامین شود

سید ابراهیم رئیسی ​رئیس جمهوری در گفتگو با همتای فرانسوی خود با بیان اینکه دولت جدید ایران از توسعه روابط با فرانسه براساس منافع مشترک و احترام متقابل استقبال می‌کند، بر توسعه روابط دو کشور بویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری تاکید کرد و گفت: در هر مذاکره‌ای باید حقوق ملت ایران تأمین شود. حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در تماس تلفنی یک ساعته " امانوئل ماکرون" رئیس جمهور فرانسه، با اشاره به نقض مکرر و فاحش تعهدات از سوی امریکا و همچنین عدم پایبندی سه کشور اروپایی عضو برجام به تعهدات خود در این توافق بین المللی، گفت: آمریکایی‌ها با وضع تحریم‌های جدید تعهدات خود را به‌طور آشکار نقض کرده و حتی تحریم‌های جدید را به حوزه اقلام بشردوستانه هم کشاندند. رئیسی با تاکید بر اینکه هم آمریکا و هم اروپایی‌ها باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند، گفت: در هر مذاکره‌ای باید حقوق ملت ایران استیفا و منافع ملت ما تامین شود. رئیسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی نسبت به تامین امنیت و حفظ بازدارندگی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان بسیار جدی است و با عوامل سلب کننده امنیت مقابله خواهد کرد. رئیس جمهور درخصوص لبنان تاکید کرد: ما از هر اقدامی که در جهت ثبات، امنیت و بهبود وضعیت اقتصادی مردم لبنان باشد، حمایت کرده و در این زمینه از همراهی فرانسه استقبال می‌کنیم. رئیس جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی با تبریک آغاز مسئولیت رئیسی و آرزوی موفقیت برای ایشان، گفت: ایران و فرانسه می‌توانند با همکاری خود در جهت برقراری صلح و ثبات در منطقه نقش ایفا کنند.

نامه سازمان بازرسی درباره انتخاب زاکانی

سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای خطاب به مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران تاکید کرده است که انتخاب شهردار تهران باید بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه از جمله مدرک تحصیلی و سابقه مدیریت مرتبط انجام شود. در این نامه که به تازگی و پس از رای اعضای شورای شهر به علیرضا زاکانی خطاب به مهدی چمران نوشته و ارسال شده به صراحت عنوان شده است که ضوابط و مقررات مربوط به انتخاب شهرداران از جمله آیین نامه اجرایی شرایط احراز سمت شهردار مصوب ۴ دی ماه سال ۱۳۹۷ از نظر ارتباط مدرک تحصیلی و سابقه مدیریتی باید مدنظر گیرد. در این نامه همچنین تصریح شده است که شورای شهر باید از هرگونه تصمیم گیری بر اساس فشار‌های سیاسی، امور حزبی و جناح بندی گروهی برخلاف منافع عمومی و مصالح شهروندان اجتناب کند. شورای شهر تهران اخیرا با ۱۸ رای علیرضا زاکانی را به عنوان شهردار پایتخت انتخاب کرده است؛ این در حالی است که بر اساس تصویب نامه هیات دولت که سال ۱۳۹۷ ابلاغ شده، رشته تحصیلی زاکانی یعنی پزشکی هسته از رشته‌های مجاز برای احراز سمت شهرداری محسوب نمی‌شود. حال باید منتظر ماند و دید سرنوشت این تصمیم شورای شهر پس از نامه سازمان بازرسی چه خواهد شد.

سازمان بازرسی درباره انتخاب «زاکانی» اظهارنظر نکرده است

مشاور امور رسانه‌ای و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور گفت: بازرس سازمان بازرسی تهران هم به هر ۴۴ رئیس شورای‎ شهر در استان تهران نامه‌ای نوشت که در انتخاب شهردار مقررات قانونی رعایت شود و در این نامه‌ها هیچ اشاره‌ای به هیچ شخصی نشده است. ایمان شمسایی مشاور امور رسانه‌ای و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور در گفت‎‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره نامه سازمان بازرسی به رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: معاونت نظارت سازمان بازرسی حسب وظیفه قانونی خود با رونوشت دبیر شورای‎عالی استان‌ها نامه‌ای به وزیر کشور نوشته بود که در آن تأکید شده بود که شهرداران براساس قانون انتخاب شوند. وی افزود: پیرو این نامه بازرس سازمان بازرسی تهران هم به هر ۴۴ رئیس شورای‎ شهر در استان تهران نامه‌ای نوشت که در انتخاب شهردار مقررات قانونی رعایت شود و در این نامه‌ها هیچ اشاره‌ای به هیچ شخصی نشده است. شمسایی تأکید کرد: این نامه‌ها همانگونه که برای رئیس شورای شهر رودهن و سایر شهرستان‌ها ارسال شده برای رئیس شورای شهر تهران نیز ارسال شده است.

هشدار تکان دهنده سازمان ملل درمورد تغییرات اقلیمی

نمایندگان سازمان ملل در زمینه تغییرات اقلیمی روز دوشنبه خطاب به جامعه جهانی هشدار دادند که گرمایش زمین به طرز خطرناکی از کنترل خارج می‌شود و بی شک بشر را باید بابت این مساله مقصر و مسئول دانست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروهی از کارشناسان بین دولتی سازمان ملل تحت عنوان «هیات بین دولتی درمورد تغییرات اقلیمی» هشدار داد که سطح انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در حال حاضر به حدی بالاست که اختلالات آب و هوایی را برای چند دهه، اگر نگوییم چند قرن تضمین می‌کند.

به عبارت دیگر، امواج گرمای مرگبار، طوفان‌های شدید و دیگر شرایط جوی که در حال حاضر اتفاق می‌افتد، شدیدتر خواهد شد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل این گزارش را علامتی هشداردهنده برای بشریت دانست و گفت: زنگ‌های هشدار، گوشخراش است.

وی افزود: این گزارش باید زنگ خطری برای انتشار سوخت‌های فسیلی و زغال سنگ باشد، قبل از آنکه سیاره ما را نابود کنند.

گزارش هیات بین دولتی درمورد تغییرات اقلیمی که مبتنی بر بیش از ۱۴ هزار مطالعات علمی است، تصویر جامع و مبسوطی از نحوه اخطار تغییرات اقلیمی به جهان طبیعی و آنچه می‌تواند در پیش باشد، ارائه می‌دهد.

طبق این گزارش، چنانچه اقدامی فوری و در مقیاسی وسیع برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در پیش گرفته نشود، متوسط دمای هوا در جهان طی ۲۰ سال احتمالا به ۱.۵ درجه سانتیگراد می‌رسد یا از آن عبور می‌کند.

وعده‌های داده شده در مورد کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای برای شروع کاهش سطح انتشار این گاز‌ها به اندازه کافی نیست.

تشدید درگیری در مزار شریف افغانستان

گروه طالبان به نفوذ خود در ولایت سمنگان ادامه می‌دهد و پس از حملاتی به مراکز پنج ولایت در طول ۲۴ ساعت گذشته، حملاتی را به مزار شریف، مرکز ولایت بلخ آغاز کرد.

به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان توییت کرد که نیرو‌های این گروه از چهار جهت به شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ حمله کرده‌اند و درگیری ادامه دارد.

مجاهد چند ساعت پس از اعلام کنترل بر منطقه حضرت سلطان و دفاتر دولتی در این ولایت شمالی، نوشت: کنترل ورودی شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان را به دست گرفتیم و در درگیری‌ها پیشروی کردیم.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد ادعا کرده که شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان امروز به دست طالبان سقوط کرده است.

پیش از این حاجی رازمحمد، رئیس شورای ولایتی سمنگان گفته بود که طالبان شب گذشته از چندین استقامت بر شهر ایبک، مرکز این ولایت حمله کرده بودند.

در همین حال دو قانونگذار از سمنگان، به نام‌های عبدالله الله محمدی و ضیاءالدین ضیاء گفتند که اکثر مناطق شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان بعدازظهر امروز به دست طالبان افتاد.

ماموریت فوری قالیباف به کمیسیون بهداشت مجلس

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دستورات فوری برای نظارت بر عملکرد نهاد‌های مسئول در مدیریت کرونا به خصوص روند واکسیناسیون و کنترل موج جدید این بیماری صادر کرد.

متن این نامه که با مهر "آنی" صادر شده به شرح زیر است:

"با توجه به اوج‌گیری جدید شیوع ویروس کرونا، تحت فشار قرار گرفتن ظرفیت‌های نظام سلامت، فشار زیاد کاری به کادر جهادگر درمان، وضعیت نگران کننده میزان مراجعه به مراکز درمانی برحسب گزارش‌های میدانی، همچنین روند صعودی آمار فوت شدگان روزانه لطفا به صورت فوری جلسه ویژه کمیسیون بهداشت و درمان را تشکیل داده و ظرف ۴۸ ساعت نظر کارشناسی خود مبنی بر راهکار‌های مدیریت موج جدید شیوع ویروس کرونا را جمع بندی و به دولت مستقر و ستاد ویژه کرونا اعلام کنید.

همچنین گزارش نهایی را در اسرع وقت در صحن مجلس قرائت فرمایید.

انتظار می‌رود کمیسیون بهداشت و درمان به طور روزانه وضعیت شیوع کرونا را با جدیت بیشتر برسی کرده و در تعامل با ستاد ملی کرونا و حسن عملکرد نهاد‌های مسئول به ویژه در خصوص روند واکسیناسیون بر حسب وظیفه قانونی خود نظارت کنند. "
منبع: پارسینه

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار