گوناگون

درویش: به سکوتم ادامه می‌دهم

پارسینه: خدا را شکر می‌کنم و از این تقدیر ممنون هستم. با این حال ترجیح می‌دهم که سکوتم ادامه داشته باشد.

به گزارش پارسینه؛ احمدرضا درویش با اشاره به اینکه جشنواره فیلم فجر امسال به هویت ملی بی توجهی کرد و جایزه ملی را نیز اهدا نکرد از «مزار شریف» ساخته حسن برزیده دفاع کرد.

نهمین جشنواره فیلم دینی رویش شامگاه جمعه هشتم اسفند ماه با حضور مسئولان، سینماگران و هنرمندانی چون محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، علی قربانی دبیر جشنواره، احمدرضا درویش، محمدمهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، سید رضا میرکریمی، فرید فرخنده‌‌کیش رییس انجمن سینمای جوانان، حبیب ایل‌بیگی، فرج‌الله سلحشور و ... برگزار شد.

این مراسم با اجرای رسالت بوذری همراه است و در ابتدا، علی قربانی از فیلمسازان حاضر در جشنواره تشکر و قدردانی کرد.در ابتدای برنامه، لوح تقدیر و جوایز فیلم‌ها به بخش بین‌الملل اهدا شد.

در بخش نمایش ویژه از احمدرضا درویش برای فیلم «رستاخیز» تجلیل به عمل آمد که درویش روی سن آمد و در هنگام تقدیر خود،‌ گفت: خدا را شکر می‌کنم و از این تقدیر ممنون هستم. با این حال ترجیح می‌دهم که سکوتم ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: البته نکته‌ای درباره جشنواره باید بگویم و آن این است که «رویش» جشنواره مضمون است. تنها جشنواره‌ای که مسئولان باید به مضمون در آن توجه کنند، همین جشنواره است و حیف شد که در سال‌های اخیر در جشنواره فیلم فجر به مضمون بی‌توجهی می‌شود.

درویش با اشاره به فیلم «مزار شریف» ساخته حسن برزیده عنوان کرد: من شب گذشته فیلم «مزار شریف» را دیدم و دلم نمی‌آید حرف خود را بیان نکنم. ما نمی‌توانیم سینمای ملی و با هویتی داشته باشیم، اما نسبت به مضامین عمیق، بلند و هویت‌مند، بی‌توجهی کنیم. حیف شد که جشنواره فجر، دلیلی برای دادن جایزه ملی نداشت.

این کارگردان سینما اضافه کرد: من دیشب با دیدن این فیلم، آن دلیل را پیدا کردم و سوالم این بود که چرا در جشنواره فیلم فجر، به بخش هویت ملی بی‌توجهی شده است. فکر می‌کنم تکنیک‌زدگی در سینمای ما، مضمون را به حاشیه برده است اما ما باید بیشتر به هویت بیاندیشیم چراکه تکنیک یاد گرفتنی است.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

  • ناشناس

    مردک پرو!22میلیون یورو خرج کرده یه کار بسیار ضعیف ساخته متوقع هم هست!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار