گوناگون

عشق در «مشق عشق»‌ آموختني است

عشق در «مشق عشق»‌ آموختني است

پارسینه: مسائل مختلف روانشناسي در زمينه خانواده و مسائلي پيرامون سبك زندگي از جمله مباحث مطرح در برنامه «مشق عشق»‌ شبكه آموزش مي باشد.

«مشق عشق» برنامه اي آموزشي - كاربردي ست كه در زمينه خانواده ، ازدواج ، جوانان ، شخصيت و رفتارهاي اجتماعي، اعتقادات ، روابط زوجين ،‌ كمبود اعتماد به نفس و مسائل مختلف زندگي در «شبكه آموزش» سيما و در روزهاي جمعه از ساعت 18 الي 20 و همچنين دوشنبه ها از ساعت 45 : 15 الي 45 : 16 در حال پخش است.

دكتر حسين ابراهيم مقدم ، روانشناس و عضو هيأت علمي دانشگاه و همچنين دكتر مهرنوش هدايتي مشاور خانواده ، از كارشناسان ثابت اين برنامه مي باشند كه در هر جلسه به ريشه يابي و گفتگو در خصوص مسائل خانوادگي و اجتماعي از ديدگاه روانشناسي مي پردازند. پاسخگويي به سوالات مخاطبان كه از طريق پيامك و يا تماس تلفني با اين برنامه زنده مشكلات خود را بازگو مي كنند ، از جمله نكات قابل توجه در «مشق عشق» مي باشد.

به گفته «مجيد قره گوزلو» تهيه كننده برنامه «مشق عشق» كه خود فارغ التحصيل دانشكده صدا و سيما در رشته «برنامه سازي» مي باشد ، ايده اين برنامه از سال 1389 به وجود آمد و در طي اين چند سال ، تلاش تمام عوامل و گروه اجرايي «مشق عشق» در جهت هدايت برنامه به سمت ارتباط بهتر و بيشتر با مخاطب و كمك به رفع مشكلات رفتاري و بينشي و آگاهي در خصوص چگونگي برخورد با مسائل مختلف به بينندگان بوده است . ارتباط تلفني مستقيم يكي از نكات مثبت در جهت جذب مخاطب مي باشد كه در اين برنامه ، پس از بازگو كردن مشكل از سمت مخاطب ، روانشناس «حسين ابراهيم مقدم» به پاسخگويي و طرح راه حل مي پردازد كه همين طراحي برنامه ، مخاطب را به پيگيري برنامه در جلسات بعدي راغب مي كند.


برنامه تحليلي روانشناسانه «مشق عشق»‌ كه با آگاهي مخاطب سر و كار دارد و در جهت ارتقاء سطح دانش خانواده و زندگي خانوادگي و اجتماعي پيش ميرود ، با طرح سوالي از طرف روانشناس و پاسخگويي بينندگان از طريق پيامك به يك برنامه دو طرفه تبادل نظر تبديل شده است كه با داشتن آيتم هاي مختلف با زمانبندي كوتاه در فواصل بين برنامه ،‌ باعث خستگي مخاطب نمي شود. «ادبيات عشق»‌ با حضور «دكتر اسماعيل آذر» استاد ادبيات فارسي كه درباره داستان هاي عاشقانه است ، «انشاي عشق»‌كه نامه هاي عاشقانه بين زوجين را به همراه عكس و نوشتن و گرافيك نشان مي دهد ، «گزارش هاي مردمي» ، «نماهنگ» هاي مختلف از خوانندگان پاپ و سنتي ، «مولاي عشق»‌ كه در وصف امام زمان «عج» در روزهاي جمعه به مخاطبان ارائه مي شود ، «آيين ازدواج»‌ كه به سنت ها و رسوم شهرهاي مختلف در بحث ازدواج مي پردازد و «معرفي كتاب» در خصوص مسائل ازدواج و زندگي ، از آيتم هاي مختلف اين برنامه روانشناسانه آموزشي است.


اين برنامه که توسط «مصطفي كربلايي»‌ و «عطيه السادات ميرزاجاني» و «مهيار عبداللهي» اجرا می شود، برنامه ای ترکیبی اسنودیویی ست و باید در وصف آن گفت که عشق در «مشق عشق»‌ آموختني است!

منبع : سینما خبر

ارسال نظر

  • فرزاد دوستی از ایلام

    بسم الله الرحمن الرحیم

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید و تقدیر و سپاس از زحمات شما در خصوص تدوین و اجرای برنامه مناسب و مورد نیاز
    جامعه ما .
    همانطور که مشهود است شما و همکارانتان در مقابله با مشکلات بوجود آمده که در بطن زندگیها و حیات خصوصی و مهم
    خانوادگی مردم وجود دارد و جاری است فعالیتها و راهکارهای مناسب را بیان میدارید . اما موضوعی را که میخواهم عرض نمایم این است که ما ابتدا باید برای اصلاح ساختار اجتماعی جامعه به اصل موضوع بپردازیم یعنی اینکه جایگاه ازدواج در زندگی بشر و ازداج صحیح بر اساس مقتضیات واقعی و قابل اعمال در جامعه
    و راهکارهای مناسب برای پیشگیری از مشکلات بعدی بعد از ازدواج راتبیین و افکار عموم جوانان و افرادی که در زمان انتخاب و یا شرف ازدواج هستند
    آگاه و روشن نمائیم . در زمان آینده به شرح مبسوط برنامه ها و موضوعات را بترتیب بیان و اظهار نظر خواهم نمود . در پناه خداوند متعال در راه خدمت صحیح به مردم و کشور موفق و موئید باشید . 25/9/1392

  • فریبا افلاکی

    با تشکر از برنامه بسیار زیباتون حرفها و راهنماییهای اقای دکتر حسین ابراهیمی مقدم خیلی به دلم میچسبه خیلی خوب راهنمایی میکنن فقط من چند بار پ دادم اما شما مشکل منو مطرح نکردین تا اقای دکتر راهنمایی کنن من هر دو شنبه منتظرم اما هرگز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار