گوناگون

هشدار مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا

هشدار مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا

پارسینه: سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام ورود سامانه بارشی به غرب کشور درباره بارش‌های سیل آسا و گرفتگی معابر هشدار داد.

فردا دوشنبه­، بارش باران و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در استان‌های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه غربی استان کرمان و غرب هرمزگان پیش بینی شده است.

همچنین احتمال ­بارش برف، اختلال در ترافیک جاده‌ای و کاهش دید ­در مسیر‌های کوهستانی استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، شرق خوزستان، ارتفاعات و مناطق مرتفع کرمان وجود دارد. ­

در این اخطاریه تصریح شده است:
شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، شهرستان ضمن آمادگی کامل، هماهنگی‌های لازم را به منظور فراهم نمودن تمهیدات مورد نیاز جهت مقابله با جاری شدن سیل، صاعقه، رعد و برق، وزش تندباد شدید و یا هر گونه حادثه احتمالی دیگر در این خصوص اقدامات بازدارنده و فوری ­از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی هموطنان ساکن در مناطق تحت تأثیر خصوصاً کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشین‌های رودخانه‌ها را برای رعایت موارد احتیاطی به هنگام تردد از مناطق و جاده‌های کوهستانی به همراه زنجیر چرخ، لوازم گرمایشی از طریق عوامل اجرایی ذیربط، تأکید بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، لایروبی قنوات، رودخانه‌ها و کانال‌ها هماهنگی لازم جهت تخلیه ساکنین منازل تحت تأثیر و آسیب پذیر در مقابل اینگونه حوادث و اسکان موقت در مکان‌های امن تا رفع شرایط اضطراری (در صورت نیاز) اقدام نمایند. ­
همکاری با نیروی‌های امدادی، راهداری ها، پلیس راهور و عوامل مردمی در این خصوص مورد انتظار بوده و رعایت اصول ایمنی در همه موارد الزامی خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار