گوناگون

ابر سیاره ای با اقیانوس های عظیم که ۸ برابر زمین است + فیلم

ابر سیاره ای با اقیانوس های عظیم که ۸ برابر زمین است + فیلم

فاصله این سیاره تا زمین 124 سال نوری است.

سیاره ای مملو از آب با اقیانوس های عظیم و غول پیکر، این سیاره 8 برابر زمین خودمان است و یک ابر زمین است، این سیاره که به نام (k2-18 b) معروف است در یک مدار 33 روزه قرار گرفته و به دوره ستاره خود می‌چرخد، همچنین این سیاره در فاصله مناسب با ستاره خود قرار دارد و در منطقه قابل سکونت واقع شده است. فاصله این سیاره تا زمین 124 سال نوری است، سیاره (k2-18 b) در سال 2015 توسط تلسکوپ فضایی کپلر کشف شد و سپس توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب به منظور مطالعه جو سیاره مشاهده شد.

فشار و عمق اب در این سیاره فوق العاده وحشتناک است، فشار اب های این سیاره صد برابر فشار در اقیانوس های زمین است و اگر کسی بخواهد در اب های این سیاره شنا کند در جا استخوان های بدنش له می‌شود و بیشتر از 2 ثانیه زنده نمی ماند.

سیاره (k2-18 b ) به دور یک ستاره کوتوله سرخ در حال گردش است،  در سال ۲۰۱۹ دو پژوهش مستقل، با ترکیب اطلاعات به دست آمده از تلسکوپ کپلر، تلسکوپ فضایی اسپیتزر و تلسکوپ فضایی هابل به این نتیجه رسیدند که مقدار قابل توجهی بخار آب در جو این سیاره هست. این نخستین بار است که چنین یافته‌ای برای یک سیاره در کمربند حیات کشف شده‌است.

و همچنین در سال ۲۰۲۳، تلسکوپ فضایی جیمز وب توانست در هوای این سیاره‌ی فراخورشیدی، متان و کربن دی‌اکسید شناسایی کند. داده‌های تلسکوپ جیمز وب حاکی از آن است که این سیاره پوشیده از اقیانوس، با اتمسفری غنی از هیدروژن  میباشد.

 

حجم ویدیو: 6.60M | مدت زمان ویدیو: 00:00:48 دانلود ویدیو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار