گوناگون

روش جدید دانشمندان که ۹۹ درصد سلول های سرطانی را از بین میبرد!

روش جدید دانشمندان که 99 درصد سلول های سرطانی را از بین میبرد!

محققان آمریکایی در مراحل اولیه تحقیقاتشان درباره تکنیک "مولکول‌های ارتعاشی" موفق شدند ۹۹ درصد از سلول‌های ملانوما، که یک نوع سرطان پوست است، را در آزمایشگاه تخریب کنند.

در این روش، با استفاده از نور مادون قرمز، ارتعاش در مولکول‌ها ایجاد می‌شود. تحقیقات نشان داده است که این روش تحریک مولکول‌ها در سلول‌های ملانوم آزمایشگاهی را تأثیرگذار می‌کند. این ارتعاش باعث شکل‌گیری پدیده‌ای به نام "پلاسمون" می‌شود که شبیه نوسان سریع الکترون‌ها در مولکول است و مانند موج‌های دریا به جلو و عقب حرکت می‌کند. این پدیده باعث پاره شدن غشای سلول‌های سرطانی می‌شود.

سیسرون آیالا-اورزکو، محقق دانشگاه رایس در ایالات متحده و نویسنده اصلی این تحقیق، در گفتگو با یورونیوز اظهار کرد: "ارتعاش نور نزدیک به مادون قرمز هر چیزی که توسط مولکول احاطه شده است، مانند سلول‌های سرطانی، را نابود می‌کند."

وی افزود: "این روش در آزمایش‌های موش‌های آزمایشگاهی بسیار موثر بوده است، اما به دلیل نگرانی‌های مرتبط با عوارض جانبی، استفاده فوری از آن برای انسان ممکن نیست و به همین دلیل احتمالاً نیاز به زمان بیشتری دارد."

دانشمندان امیدوارند با استفاده از این روش، مقاومت سلول‌های سرطانی در برابر داروهای شیمیایی موجود که درمان این بیماری را دشوار می‌کنند، را متوقف کرده و به حل این مشکل کمک کنند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار