گوناگون

غرامت احتمالی گوگل به کاربران

غرامت احتمالی گوگل به کاربران

گوگل با شاکی پرونده 5 میلیارد دلاری ردیابی کاربران کروم در حالت Incognito توافق کرد.

به نقل از دیجیاتو، در سال 2020، گوگل با شکایتی مواجه شد که این شرکت را به ردیابی فعالیت‌های کاربران کروم – حتی زمانی که در حالت ناشناس (Incognito) بودند – متهم می‌کرد. اکنون، پس از تلاش ناموفق برای تکذیب این اتهام، اهالی ماونتین ویو موافقت کرده‌اند این پرونده را که طرف شاکی در آن به‌دنبال خسارت 5 میلیارد دلاری بود، حل‌وفصل کنند. تاکنون هیچ‌یک از طرفین جزئیات این توافق را علنی نکرده‌اند.

براساس گزارش رویترز، در یک شکایت 5 میلیارد دلاری ادعا شده است که گوگل به‌طور مخفیانه کاربران کروم را درحالی‌که آن‌ها در حالت ناشناس از این مرورگر استفاده می‌کردند، ردیابی کرده است. زمانی که شاکیان شکایت خود را مطرح کردند، ادعا کردند که گوگل از ابزارهایی مانند آنالیتیکس، اپلیکیشن‌ها و افزونه‌های مرورگر برای نظارت بر کاربران استفاده می‌کند. حالا به‌نظر می‌رسد که وکلای گوگل و مشتریان آسیب‌دیده به یک توافق اولیه رسیده‌اند و دادگاه انتظار دارد که دو طرف تا 24 فوریه 2024 (5 اسفندماه 1402) یک توافق رسمی ارائه دهند.

شکایت 5 میلیارد دلاری از گوگل به اتهام ردیابی کاربران کروم

این شکایت در سال 2020 تنظیم شد و احتمالاً میلیون‌ها کاربر را که از 1 ژوئن 2016 (12 خردادماه 1395) به‌بعد از این حالت استفاده کرده‌اند، تحت تأثیر قرار می‌دهد. شاکیان در آن زمان گفته بودند که گوگل به‌دروغ به مردم این باور را می‌دهد که روی اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود کنترل دارند. سخنگوی گوگل نیز گفته بود که اگرچه حالت ناشناس فعالیت کاربر را در دستگاه آن‌ها ذخیره نمی‌کند، وب‌سایت‌ها همچنان می‌توانند اطلاعات آن‌ها را جمع‌آوری کنند.

شاکیان ایمیل‌های داخلی این شرکت را ارائه کردند که ظاهراً مکالمات بین مدیران گوگل را نشان می‌داد. این ایمیل‌ها ثابت می‌کرد که این شرکت از حالت ناشناس مرورگر کروم برای فروش تبلیغات و ردیابی ترافیک وب استفاده می‌کند. این شکایت گوگل را به نقض قانون استراق سمع فدرال و قوانین حفظ حریم خصوصی کالیفرنیا متهم کرده بود و درخواست غرامت حداکثر 5000 دلار به‌ازای هر کاربر آسیب‌دیده داشت. گوگل احتمالاً با مبلغی کمتر از 5 میلیارد دلار توافق کرده است تا به این پرونده پایان دهد، اما هنوز جزئیات این توافق فاش نشده است.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار