گوناگون

شعار دهه امامت و ولایت سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

شعار دهه امامت و ولایت سال 1403 ابلاغ شد

به گفته مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر، شعار دهه امامت و ولایت سال جاری،‌ « امیرالمؤمنین(علیه السّلام) معیار زندگی، الگوی حکمرانی» تعیین و به کلیه وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی ، نهاد‌های عمومی و تشکل‌های مردمی ابلاغ گردیده است .

پارسینه: دکتر حسین ظریف‌منش در جلسه تبیین برنامه‌های فرهنگ‌ساز و گرامیداشت غدیر ضمن تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله سیّدابراهیم رییسی و سایر شهدای خدمت افزود :‌ سه تن از این عزیزان از جمله رییس جمهور شهید سال‌های طولانی با عضویت در هیئت امناء بنیاد بین‌ المللی غدیر توفیق خدمت به آستان مقدس امیرالمؤمنین(علیه السلام) را داشتند . وی در ادامه اظهار نمود : توسعه و تعمیق  فرهنگ غنی غدیر و تبیین و ترویج آموزه¬های علوی و سیره عملی امیرالمؤمنین(علیه الصلاه و السلام) در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و... در شکل¬گیری جامعه علوی و نیل به اهداف نظام مقدّس جمهوری اسلامی مبنی بر " حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی " مؤثر خواهد بود . که در این زمینه یکی از راهکارهای ایجاد انگیزه و تشویق مردم و مسئولین و جلب توجه اذهان جامعه به سوی ارزش¬های انسانی و الهی نمادسازی است .

لذا پس از بررسی‌های کارشناسان بنیاد بین‌المللی غدیر و تصویب مراجع عالی این نهاد مقدس، شعار سال در دهه امامت و ولایت سال جاری «امیرالمؤمنین(علیه السّلام) معیار زندگی، الگوی حکمرانی» تعیین و به مبادی ذیربط ابلاغ و بسیار مورد استقبال جامعه قرار گرفته است . 

وی افزود بـا توجـه بـه جاذبـه¬هـای ایـن عبـارت زیبـا، پرمحتـوی و ارزشمنـد و به منظور نهادینه‌سازی این شعار و تبدیل آن به یک نماد گفتاری همه اقدامات لازم را به عمل آورده‌ایم و از همه ابتکارات، ایده‌پردازی و هنرمندی موالیان امیرالمؤمنین(علیه السلام) استفاده شده است . که مواردی از اقدامات به عمل آمده به شرح ذیل است :

1.استفاده و بیان این شعار در مراسم¬ دهه امامت و ولایت و سایر مناسبت¬های ماه ذی¬الحجه

2.برگزاری نشست¬های علمی و دوره¬های آموزشی برای تبیین این شعار

3.استفاده از این شعار در زیرنویس بنر‌ها، پوستر‌ها ، پارچه¬نوشته و در سربرگ نامه¬های اداری 

4.بیان این شعار در زیرنویس برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی در مرکز و شبکه¬های استانی 

5.قرائت این شعار در میان شعار‌های نماز جمعه، نمازهای جماعت مساجد و ...

6.توسعه و گسترش این شعار در فضای مجازی و شبکه¬های اجتماعی

عضو هیئت امناء بنیاد بین‌‌المللی غدیر در ادامه اظهار امیدواری کرد با توجه به نمادسازی این شعار ارزشمند در داخل و خارج از کشور‌،‌ شاهد مقدمه‌ای برای تحولی بنیادین و اثر‌گذاری بین گروه‌های هدف و به ویژه مسئولین و مدیران باشیم‌.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار