گوناگون

حسین شریعتمداری: حمله به سفارتخانه‌های اسرائیل در کشورهای دیگر، حق مسلم ایران است

حسین شریعتمداری: حمله به سفارتخانه‌های اسرائیل در کشورهای دیگر، حق مسلم ایران است

حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت: سازمان ملل هم باید از حمله ایران به مراکز دیپلماتیک اسرائیل حمایت کند

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را تایید کرد.

در همین رابطه، حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در یادداشتی نوشت:

۱- جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق تعدادی از مستشاران نظامی سپاه در سوریه را به شهادت رساندند که گفته می‌شود سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان نیروی قدس و معاون ایشان نیز در شمار شهدا هستند. یک منبع نظامی سوری اعلام کرد افرادی که در کنسولگری بوده‌اند به شهادت رسیده و یا مجروح شده‌اند. تا این ساعت هنوز ابعاد این جنایت رژیم صهیونیستی و تعداد شهدا و مجروحان به درستی معلوم نشده و یا اعلام نشده است! ولی گفته می‌شود که احتمالاً تعداد شهدا به ۷ نفر می‌رسد.

۲- آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بارها از جمهوری اسلامی ایران به عنوان اصلی‌ترین دشمن اسرائیل یاد کرده و اعلام داشته‌اند جنگ کنونی که شرایط رو به زوال اسرائیل را رقم زده است، با مدیریت و حمایت ایران اسلامی شکل گرفته و دنبال می‌شود. صهیونیست‌ها که این روزها با حرکتی پُرشتاب روی قوس نزول قرار گرفته و به سقوط نزدیک شده‌اند و پایان عمر پلید خود را به چشم می‌بینند با برداشت فوق‌الذکر به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرده‌اند و این حرکت به وضوح نشان می‌دهد، جنایتکاران صهیونیست به آخر خط رسیده‌اند که به سیم آخر زده‌اند. نیم ساعت قبل (اکنون ساعت ۸ شب ۱۳ فروردین است) شبکه تلویزیونی NBC آمریکا اعلام کرد؛ «اسرائیل با حمله به سفارت ایران به دنیا نشان داد که به پایان خط و آخر موجودیت خود رسیده است».

۳- در حقوق بین‌الملل (کنوانسیون وین) حمله به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها ممنوع اعلام شده است. رژیم صهیونیستی از نگاه جمهوری اسلامی ایران یک رژیم جعلی و غیرقانونی است و به فرموده حکیمانه و منطقی حضرت امام که به خط استراتژیک ایران اسلامی تبدیل شده است، باید از جغرافیای سیاسی جهان محو شود. اما، سازمان ملل، این رژیم خبیث و جنایتکار را به رسمیت شناخته است. رژیم صهیونیستی برخلاف قوانین شناخته شده در حقوق بین‌الملل به کنسولگری ایران در یک کشور ثالث حمله نظامی کرده است، بنابراین و بر اساس اصل «مقابله به مثل‌/ retaliation» حمله به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های رژیم جعلی اسرائیل در هر یک از کشورهای دیگر، حق مسلم ایران اسلامی است و سازمان ملل متحد که رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته است باید اولاً؛ مفاد کنوانسیون وین و ثانیاً؛ اصل شناخته شده مقابله به مثل در حقوق بین‌الملل را محترم شمرده و از حمله ایران به مراکز دیپلماتیک رژیم جعلی اسرائیل حمایت کند. اگرچه ما برای احقاق حق خود نیازی به تأیید یا تکذیب سازمان‌های بین‌المللی نداریم.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار