گوناگون

با ویژگی‌های منحصر به فرد ۲ ناو جدید نیروی دریایی سپاه آشنا شوید

با ویژگی‌های منحصر به فرد ۲ ناو جدید نیروی دریایی سپاه آشنا شوید

سردار تنگسیری گفت: ۱۶ فروند موشک عمود پرواز پدافندی نواب ساخته وزارت دفاع در شناور شهید صیاد شیرازی وجود دارد.

به گزارش پارسینه و به نقل از فارس؛ سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به شناورهای شهید صیاد شیرازی و شهید باقری ندسا، گفت:‌ ما برای اولین بار در کشور شناوری با شکل کاتاماران یا چند بدنه‌ای با طول ۶۸ متر از جنس بدنه آلومینیومی را با نام شناورهای شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری طراحی کرده و ساخته‌ایم که از این حیث رتبه سوم را در جهان پس از آمریکا و استرالیا در اختیار داریم.

وی افزود: تعداد ۶ فروند از موشک‌های عمود پرواز پدافندی صیاد ۳ در شناور شهید صیاد شیرازی تعبیه شده است. این موشک‌ها با راداری که در آنها وجود دارد می‌تواند ۴۵۰ کیلومتری اهداف را ردگیری کرده و آن‌ها را منهدم کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تصریح کرد: ۱۶ فروند موشک عمود پرواز پدافندی نواب ساخته وزارت دفاع در شناور شهید صیاد شیرازی وجود دارد که اگر یک سمت بدنه مورد اصابت قرار بگیرد این شناور غرق نمی‌شود.

وی ادامه داد: شناورهای کلاس شهید سلیمانی قابلیت اقیانوس‌پیمایی را دارد. در حوزه شناوری ۲ معیار دریامانی و دریانوردی مطرح است که در خصوص این شناورها، فورس ۷ یعنی موج‌های بلند اقیانوسی برای دریامانی و فورس ۶ برای دریانوردی این شناورها مطرح است.

سردار تنگسیری اظهار کرد: این شناورها دارای ۶ فروند موشک کروز از برد ۴۰ تا ۷۵۰ کیلومتر هستند که از طریق یک سامانه کنترل آتش هدایت و کنترل می‌شوند.

 

ارسال نظر

  • فرزاد

    بله متوجه هستم ایرانی ام و باید به توان نظامی کشور خود ببالم
    ولی از ناحیه لیطمعن قلبی مایل بدانم رجزی که آن مقام آمریکایی خواند و بیان داشت کل نیروی دریایی ایران در طی ۲ ساعت نابود میشود، چقدر به واقعیت نزدیک است
    و نکند خدای ناکرده انتشار اخبار رشد توان نظامی ایران صرفاً مصارف داخلی داشته باشد
    البته نظر شخصی من بعضی امور در دسته سهل و ممتنع قرار میگیرد
    یعنی فرض بر اینکه توان نابودی نیروی دریایی ما را داشته باشند ولی زیان بعدی که بر آنها وارد میشود و خسارتی که متحمل خواهند شد ، امری نیست که قابل چشم پوشی باشد
    شما که انتشار میدهید لطفاً به صورت تخصصی بپردازید تا جای سوال و ابهامی واسه ما نماند ، با تشکر از زحمات شما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار