گوناگون

اولین واکنش قالیباف به افشای ماجرای مهاجرت پسرش به کانادا

اولین واکنش قالیباف به افشای ماجرای مهاجرت پسرش به کانادا

رئیس مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: نباید با دوقطبی‌های کاذب ظرفیت و انرژی جامعه را هدر دهیم.

پارسینه: محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: ماه عظیم شعبان را به یکایک شما عزیزان اساتید ، داوران و همه شما قرآنی‌یان عرض تبریک و تهنیت می گوییم.بدون شک همه امت اسلامی و جوامع اسلامی در تلاش هستند که بتوانند شاخص‌های اسلامی بودن را در دولت‌های خودشان بالاخص در خانواده‌هایشان پایه گذاری و توسعه بدهند و همه همت خود را بر این موضوع متمرکز کنند.

 وی افزود: مهم‌ترین سنجه‌ برای یک جامعه و خانواده اسلامی و انسان متدین بدون شک قرآن کریم و مکتب اهل بیت است. این مهم‌ترین سنجی است که اگر ما صادقانه به آن نگاه کنیم و قیاس کنیم راه نجات ما آنجا و در این مسیر است. اگر به دنبال هدایت هستیم تکیه بر قرآن و فرهنگ قرآنی است و طبیعتاً و بدون شک هدایتی که برخاسته از مکتب قرآنی باشد به سمت رشد حرکت خواهد کرد و دقیقاً در نقطه مقابل تحجر،رکود و انفعال است.

قالیباف تصریح کرد: قرآن کتابی برای هدایت ، تعلیم و تربیت است. ماموریت نبی مکرم اسلام است که تعلیم ، تربیت و حکمت به جامعه آموخته شود. قرآن برای فراگرفتن این موارد است. اینگونه نشست‌ها بهترین هنجارسازی‌ها را می‌کند.قرآن کتاب زندگی است. قرآن کتاب حکمرانی است. قرآن کتاب اداره و رشد جامعه است. مهمترین و اصلی‌ترین شاخص برای یک جامعه رشد تفکر و عقلانیت دینی در آن جامعه است.

قالیباف ادامه داد: جامعه قرآنی جامعه‌ای است که در آن رشد و عقلانیت دینی هر روز بیشتر از قبل باشد و در این مسیر گام بردارد طبیعتاً این یک امر معنوی است. اینکه مقام معظم رهبری فرمودند امام ما امام تحول است ریشه درهمین نکته دارد. در عید مبعث مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره کردند که انقلاب اسلامی در ادامه بعثت و برای تحول ، رشد و احیای مجدد اسلام و عزت مسلمین است.
قالیباف تاکید کرد: این انقلاب رو به جلو ادامه دارد و ان‌شاءلله پیش خواهد رفت به طوری که دیده ایم چه تاثیراتی در اتحاد مسلمین و مقابله با استکبار و رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی داشته و امت اسلامی ایستاده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر مبتنی‌بر دانش گام برداریم، به قدرت حل مسئله می‌رسیم.با دوقطبی‌های کاذب ظرفیت و انرژی جامعه را هدر ندهیم.

منبع: فارس

ارسال نظر

  • ناشناس

    پارسینه آن چیزی که شما منتشر کردید با تیترتان اصلا همخوانی نداشته و اگر قالیباف واکنشی در مورد مهاجرت فرزندش داشته در گزارش شما وجود ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار