گوناگون

سفیر انگلیس به وزارت خارجه ایران احضار شد

سفیر انگلیس به وزارت خارجه ایران احضار شد

در پی ادامه اتهام‌زنی‌های انگلیس علیه ایران، سفیر این کشور در تهران بعدازظهر امروز به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد.

به گزارش پارسینه و به نقل از فارس؛ تداوم اتهام زنی‌های انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران سفیر این کشور در تهران را به وزارت امور خارجه ایران کشاند.

در همین خصوص سایمون شرکلیف، سفیر انگلیس در تهران ، بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) دهم بهمن ماه از سوی مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد. 

در این احضار، مدیرکل غرب اروپا ضمن غیر قانونی خواندن تحریم‌های انگلیس به بهانه‌های واهی، اتهام زنی مقامات انگلیسی را بی پایه و بی اساس خوانده و به شدت محکوم کرد.

نخست‌وزیر انگلیس ریشی سوناک روز دوشنبه نهم بهمن ماه در پی حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در خاک اردن که منجر به کشته شدن سه نظامی آمریکایی و زخمی شدن ۳۴ نفر دیگر شد، درباره احتمال تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا هشدار داد و در اظهاراتی مداخله جویانه گفت «ما نگران هستیم و از ایران می‌خواهیم به کاهش تنش‌ها در منطقه ادامه دهد».

مدیرکل غرب اروپا جو سازی‌های جاری دولت انگلیس علیه ایران را حلقه دیگری از  اقدامات غیرسازنده و مخرب در قبال جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد که اینگونه فضاسازی‌ها محکوم به شکست است.

مدیرکل غرب اروپا افزود: این، طنز تلخ تاریخی است کشوری که خود بانی و حامی گروه‌های سازمان یافته تروریستی، قاچاق مواد مخدر و باندهای تبهکار است، بخواهد به جمهوری اسلامی ایران و نیروهای وفادار و صادق آن که در صف اول مبارزه با جرایم سازمان یافته هستند، اتهام زنی کند.

سفیر انگلیس نیز در پاسخ گفت که مراتب را به پایتخت خود منتقل خواهد کرد.

شرکلیف ۱۸ مرداد ماه سالجاری و در پی انتشار محتوای مداخله جویانه در یکی از شبکه‌های اجتماعی همزمان با روز خبرنگار نیز توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به مواضع خارج از عرف، آداب و مقررات دیپلماتیک به وی ابلاغ شده بود.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار