گوناگون

دستاورد سفر یک روزه امیرعبداللهیان به اسلام آباد

دستاورد سفر یک روزه امیرعبداللهیان به اسلام آباد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از رایزنی با مقامات عالی پاکستان، عصر دوشنبه اسلام‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش پارسینه و به نقل از ایرنا، حسین امیر‌عبداللهیان که روز گذشته(یکشنبه) با دعوت همتای پاکستانی خود به این کشور سفر کرده بود، با جلیل عباس جیرانی وزیر امور خارجه، انوارالحق کاکر نخست وزیر و ژنرال سید عاصم منیر فرمانده کل ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدارها پس از تنش اخیر مرزی دو کشور صورت گرفت که دشمنان تلاش داشتند از آن برای ساخت یک بحران بین دو کشور همسایه سوءاستفاده کنند.

با این حال ایران و پاکستان در مسیر احیا و اجرای توافقنامه امنیتی و گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری مصمم بوده و به سرعت از تنش‌ اخیر عبور کردند و با مذاکرات امروز(دوشنبه) مقامات دو کشور در اسلام‌آباد گام جدیدی در بهبود روابط برداشتند.

در نتیجه گفت‌وگوهای انجام شده ایران و پاکستان بر انتصاب افسران رابط بین دو کشور در شهرهای تربت بلوچستان و زاهدان و همچنین تشکیل مکانیزم مشورتی در سطح وزرای امور خارجه با هدف نظارت بر پیشرفت همکاری‌های دو کشور توافق شد.

همچنین مقامات پاکستانی خبر دادند افتتاح پنج بازارچه مرزی در دستور کار قرار دارد تا نزدیکی دو کشور بیش از پیش شود.

این سومین سفر امیرعبداللهیان در مقام وزیر امور خارجه به پاکستان از زمان آغاز کار دولت سیزدهم محسوب می‌شود. وی تابستان امسال در صدر یک هیات عالی‌رتبه سیاسی - اقتصادی سفر سه روزه به اسلام‌آباد و کراچی انجام داد.

دو کشور تاکید دارند که مبادلات اقتصادی خود را از دو ونیم میلیارد دلار به پنج میلیارد و در گام بعد به ۱۰ میلیارد دلار برسانند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار