گوناگون

حداقل افزایش دستمزد کارگران باید ۳۲ درصد باشد

حداقل افزایش دستمزد کارگران باید ۳۲ درصد باشد

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه مصوب کردن کف حقوق ۱۰ میلیونی برای کارمندان به معنای افزایش ۳۲درصدی است، گفت: حداقل مزد را برای کارمندان ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفتند که به معنای این است که مزد کارمندان ۳۲درصد افزایش یافته است؛ بنابراین حداقل افزایش مزد کارگران هم باید ۳۲درصد افزایش پیدا کند.

پارسینه:  علی بابایی کارنامی در رابطه با افزایش حقوق کارگران در شورای عالی کار، گفت: بحث مزد کارگران، بر اساس تورم و معیشت سالانه و همچنین توافق کارگر و کارفرما در شورای عالی کار صورت می گیرد. تورم مهمترین شاخص در تعیین حقوق و دستمزد کارگران است و ما زیر ۴۰ درصد را نمی پذیریم و بارها به وزارت کار توصیه کردیم که بالای ۴۰ درصد را ملاک عمل قرار دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه افزایش حقوق کارمندی، ۲۰ درصد است، ما از دولت درخواست می کنیم که ۴۰ درصد را با تفاهم کارگر و کارفرما به سرانجام برساند تا به آرامش نسبی در وضع حقوق و دستمزد کارگران برسیم. وزیر کار هم باید بداند وقتی حداقل مزد کارمندان را ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفتند به معنای است که مزد کارمندان نسبت به امسال، ۳۲ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین وزارت کار باید کف حداقل افزایش مزد کارگران را هم ۳۲ درصد در نظر بگیرد و اگر قرار باشد با جامعه کارمندی تطبیق داده شود، حقوق کارگران هم باید ۳۲ درصد افزایش یابد.

 

منبع: شفقنا

ارسال نظر

  • علی

    آقای نماینده چرا الکی حرف میزنی؟ طبق گفته رییس کمیسیون تلفیق مجلس، کارمندانی که ماهانه زیر ۲۰میلیون تومان حقوق میگیرند، افزایش حقوق انها براسال ۱۴۰۳ بیش از ۴۰درصد مصوب شده، پس افزایش حقوق تمامی کارگران بایستی ۴۵تا ۵۰درصد براسال ۱۴۰۳ باشد.

  • بی پناه

    زحمت کشیدید ما خیلی خوشحال شدیم حقوق ده تومن شد

  • رضا

    جمع کنین این بساط روگرونی بالای ۵۰درصدشده بااین مزدکه شکم یه بچه هم سیرنمیشه تاکی بایدچوب ندانم کاری یه عده مسول مفت خوربیسوادرابایدکارگرپس بده ببینم اول خودتون بااین مزدمیتونین ۳روززنگی کنین کاری کردین که یک سال مزدروکه کامل بزاریم سرهم یه دوچرخه هم نمیشه خرید

  • صمد احمدی نژاد سردرود

    افزایش حقوق کارگران دقیقا باید برابر با معدل نرخ تورم سال جاری و پیش بینی سال بعد باشد اعلام چنین عددی که 20 درصد باشد یا 32 درصد دقیقا خواسته دولت است که موضوع را از بستر قانونی و منطقی خارج کنند و مثل معامله بازاری عمل نمایند وقتی با عدد و رقم میتوان منطقی و معقول تصمیم گرفت چه نیازی به حل موضوع با چنین روشهای منسوخ میباشد البته اگر حقوقهای امسال صد در صد هم افزایش یابد نمیتوان با این رقم خسارات سالهای قبل را جبران کرد چه برسد به 32 و غیره . معلوم نیست این نماینده مردم ! عدد 32 را از کجا درآورده است نمایندگان ما در شورایعالی کار میباید مراقب باشند مثل سال گذشته کلاه سرشان نرود اگه توان دفاع از حقوق میلیونها کارگر و بازنشسته و از کار افتاده و خانواده آنها را ندارند یا در جلسه شرکت نکنند و یا کردند صورتجلسه را امضا نکنند تا جای اعتراضی در دیگر مراجع قانونی باقی بماند از ما گفتن بعدا خودتان را بیخود تبرئه نکنید در غیر اینصورت ما احساس خواهیم کرد بین شما نمایندگان با دولت و نمایندگان کارفرما تبانی رخ داده و مستحق مجازات خواهید بود .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار