گوناگون

در دیدار امیرعبداللهیان و گوترش چه گذشت؟

در دیدار امیرعبداللهیان و گوترش چه گذشت؟

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست شورای امنیت درباره اوضاع خاورمیانه به نیویورک سفر کرده است، با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا از سازمان ملل، امیرعبداللهیان در دومین روز سفر خود و در ادامه دیدارهای دو جانبه با دبیرکل سازمان ملل دیدار و با او در باره مسائل منطقه ای و بین المللی و وضعیت فلسطین بحث و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران پیش از ورود به نیویورک، در پی ترور پنج مستشار نظامی ایران در سوریه، در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: رژیم اسرائیل باید عواقب اقدامات تروریستی و سایر اقدامات تروریستی خود را علیه مستشاران نظامی ایران متحمل شود.

امیرعبداللهیان در نامه خود به دبیر کل سازمان ملل متحد ، با یادآوری حمله موشکی رژیم اسرائیل در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۴ که منجر به شهادت پنج مستشار نظامی ایرانی در سوریه شد، افزود: این اقدام شنیع بار دیگر ماهیت واقعی تروریستی رژیم اسرائیل، نقش بی ثبات کننده آن در منطقه و خطری که برای صلح و امنیت منطقه و فراتر از آن ایجاد می کند، را آشکار کرد.

وی در بخش دیگری از این نامه از شورای امنیت سازمان ملل خواست در انجام وظایف خود بر اساس منشور ملل متحد، اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل و دیگر استفاده غیرقانونی از زور را به شدت محکوم کند، زیرا چنین اقدامات تحریک آمیزی تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.

وزیر خارجه ایران پیش از این نیز با "گیر پدرسون" فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با وزرای خارجه فرانسه، مالزی، روسیه و لبنان نیز دیدار و گفت‌وگو کرده است.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار