گوناگون

ذوالنور: مردم سوریه "بشار" را انتخاب کرده اند

پارسینه: وی با اشاره به انتخاب حداکثری بشار اسد از سوی مردم سوریه گفت: هرچند بعد از حافظ اسد، فرزندش تنها کاندیدای ریاست جمهوری بود، اما در هر صورت مردم وی را انتخاب کردند،‌ این در حالی است که کشورهای عربی دیگر پادشاه و ولیعهدشان به صورت موروثی و بدون دخالت مردم انتخاب می شود.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، علت تلاش بیگانگان برای سقوط بشاراسد را تقویت رژیم غاصب و جعلی اسرائیل و صهیونیست ها عنوان کرد و افزود: با توجه به سقوط هم پیمانان آمریکا و رژیم صهیونیستی از جمله مصر، راه تنفس این رژیم بسیار تنگ شده است و آنها درصددند خط اول مقاومت علیه این رژیم را بشکنند.
وی هدف دیگر غربی ها از آشوب در سوریه را تضعیف جمهوری اسلامی ایران و اقدام علیه امنیت کشور دانست و گفت: آنها تصور می کنند با سقوط بشار اسد خط هم پیمانان ایران درهم می شکند، در صورتی که موج بیداری اسلامی موجب شده روز به روز هم افزایی و همسویی کشورهای اسلامی با ایران افزیش یابد.
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان این‌که آمریکا و کشورهای استکباری همواره چهره پلید خود را پشت شعارهای فریبنده پنهان می کنند، اظهارداشت: آنها دنیا را نه یک دهکده، بلکه یک جنگل فرض کرده اند و خودشان نقش حیوانات وحشی آن را بازی می‌کنند و از مجامع بین المللی به عنوان یک ابزار برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کرده و همواره علیه امنیت و خواست ملت ها اقدام می کنند.
حکام مرتجع منطقه می خواهند به هر نحو ممکن جلوی بیداری اسلامی را بگیرند
حجت الاسلام ذوالنور در تحلیل خود از انگیزه برخی کشورهای عربی در حمایت از شورشیان در سوریه گفت: آنها در بین مردم پایگاهی ندارند و با جیره خواری از استکبار حکومت خود را حفظ کرده اند، به همین دلیل برای راضی نگه داشتن آمریکایی ها، سعی در تقویت رژیم جعلی اسرائیل دارند و از سویی دیگر سوریه را پشتوانه مقاومت می دانند و به خیال خود می خواهند با از بین رفتن آن تفکر و فرهنگ مقاومت را در کشورهای عربی ریشه کن کنند.
وی فرهنگ حاکمیت دینی و اسلامی را با فرهنگ حاکمیت سلطنتی و موروثی در تضاد دانست و تصریح کرد: سران کشورهای مرتجع عربی می خواهند به هر نحو ممکن جلوی این بیداری اسلامی را بگیرند بنابراین به دنبال جایگزینی برای بشاراسد هستند تا هماهنگ با شیوخ مرتجع منطقه و غربی ها باشد.
رد پای آشکار وهابیت در حمایت از شورشیان سوریه
حجت الاسلام ذوالنور نامگذاری برخی گردان های شورشیان سوری به نام دشمنان امام حسین(ع) را حاکی از هدایت آنها از سوی وهابیت و سلفی ها، دانست و گفت: آنها اهداف نژاد پرستانه القاعده و وهابیت را دنبال و علیه شیعیان و اهل تسننی که به بیداری اسلامی گرایش دارند، حرکت می کنند.
وی در خصوص دخالت بیگانگان در سوریه، اظهار داشت: غربی ها اگر مدعی اند که می خواهند دموکراسی را برای مردم سوریه به ارمغان بیاورند چرا از کشورهای هم پیمان خود مثل عربستان، بحرین، قطر که به صورت سلطنتی اداره می شوند حمایت می کنند؟
وی با اشاره به انتخاب حداکثری بشار اسد از سوی مردم سوریه گفت: هرچند بعد از حافظ اسد، فرزندش تنها کاندیدای ریاست جمهوری بود، اما در هر صورت مردم وی را انتخاب کردند،‌ این در حالی است که کشورهای عربی دیگر پادشاه و ولیعهدشان به صورت موروثی و بدون دخالت مردم انتخاب می شود.
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دخالت بیگانگان برای تغییر حاکمیت سوریه را براندازی خواند و تصریح کرد: اگر غربی ها مدعی هستند که مردم به مخالفت با حکومت سوریه پرداخته اند باید پرسید مردم عادی که مسلح نیستند؟ توپخانه، خمپاره انداز و این موشک ها را شورشیان از کجا می آورند؟ چرا ارتش انگلیس آنها را آموزش می دهد؟؛ شورشیان تعداد معدودی هستند که سر در آخور استکبار و حکومت های دست نشانده آنها دارند

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار