گوناگون

مخالفت ایران با نقض تمامیت ارضی کشورهای منطقه

مخالفت ایران با نقض تمامیت ارضی کشورهای منطقه

پارسینه: رئیس جمهور کشورمان با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود در حاشیه اجلاس سران اکو دیدار و گفت‌وگو کرد. حجت‌الاسلام روحانی روز سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ به منظور شرکت در سیزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌ اقتصادی (اکو) عازم پاکستان شد و صبح امروز در این اجلاس به سخنرانی پرداخت. عکس: سایت ریاست جمهوری

مخالفت ایران با نقض تمامیت ارضی کشورهای منطقه
President Official W.S
به گزارش پارسینه ،حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در دیدار با رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود گفت: ایران با نقض تمامیت ارضی در منطقه به ویژه در سوریه و عراق مخالف است.این دیدار امروز چهارشنبه ۱۱ اسفند (اول مارس) در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اقتصادی (اکو) در اسلام آباد، پایتخت پاکستان برگزار شده است.

روحانی در دیداری که در آن دو طرف بر گسترش روابط اقتصادی تاکید کردند گفت: "باید تلاش کنیم تا جنگ و خونریزی و مداخله قدرت‌های خارجی در منطقه هر چه زودتر متوقف شود".دیدار روسای جمهوری ایران و ترکیه در حالی انجام شده که دو کشور در هفته‌های اخیر روابط پر تنشی داشته‌اند.

مخالفت ایران با نقض تمامیت ارضی کشورهای منطقه
President Official W.S

حدود دو هفته پیش، مولود چاوش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در سخنانی جهت دار و تفرقه افکنانه در نشست امنیتی مونیخ، ایران را متهم کرد که با ترویج "فرقه‌گرایی" ثبات را در بسیاری از کشورهای منطقه مانند عربستان٬ بحرین و کشورهای حاشیه خلیج فارس تضعیف می‌کند.او مدعی شده بود که "ایران سعی دارد عراق و سوریه را به دو کشور شیعه تبدیل کند که این بسیار خطرناک است!"

چند روز پیش از این هم اردوغان در سفرش به بحرین گفته بود: "ما نمی‌خواهیم شاهد تجزیه سوریه باشیم. اما شما می‌دانید کسانی هستند که هم در سوریه و هم در عراق به دنبال استفاده از شکاف‌های فرقه‌ای هستند."

در پی این اظهارات وزارت خارجه ایران سفیر ترکیه در تهران به وزارت امور خارجه احضار کرد.بهرام قاسمی٬ سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در سخنانی در واکنش به این اظهار نظرهای مقامات ترکیه گفت با وجود ‌آن که ایران در کودتای نافرجام در کنار دولت ترکیه ایستاده بود٬ اما به دلیل "وضعیت بی‌ثبات و نگران‌کننده" این کشور برخی سیاستمداران "از روی عصبانیت و فرافکنی رفتارهایی انجام می‌دهند که بر مشکلات داخلی و خارجی خود سرپوش بگذارند."


ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار