گوناگون

فراکسیون سوم، فراکسیون مستقلین

پارسینه: با گذشت چند ماه از انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی حالا شنیده ها حکایت از آن دارد که مستقلین مجلس در فراکسیونی مستقل از اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان به فعالیت سیاسی و جناحی درون پارلمان ادامه خواهند داد.

بسیاری پیروز اصلی انتخابات مجلس را مستقلین می دانند. با گذشت چند ماه از انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی حالا شنیده ها حکایت از آن دارد که مستقلین مجلس در فراکسیونی مستقل از اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان به فعالیت سیاسی و جناحی درون پارلمان ادامه خواهند داد.

به گزارش پارسینه ، بعد از پایان انتخابات مجلس جناح های سیاسی کشور وارد اولین فاز تشکیلاتی خود در مجلس شدند. نمایندگانی که قرار بود تا در یک فراکسیون با یکدیگر همکاری کنند طی جلساتی یکدیگر را شناختند و تا حدی وضعیت فراکسیون های مجلس مشخص شد.

در این بین نمایندگانی به شکل مستقل رای آورده بودند و یا بعد از انتخابات تصمیم گرفته بودند خود را نماینده مستقل مجلس معرفی کنند بحث هایی را بر سر تشکیل فراکسیون سومی در مجلس تحت عنوان فراکسیون مستقلین آغاز کردند.

با این حال سوال اصلی اینجاست که اساسا اگر مستقلین مجلس قصد دارند که نه اصلاح‌طلب باشند و نه اصولگرا و در واقع پیرو هیچ جناحی نباشند پس اصلا تشکیل فراکسیون جناحی چه معنایی خواهد داشت؟

مهرداد لاهوتی بائوج نماینده لنگرود با اشاره عزم نمایندگان مستقل برای تشکیل فراکسیون سوم، گفت: امیدواریم پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه و پایان تعطیلات مجلس، در راستای تشکیل فراکسیون مستقلان اقدام کنیم.

او گفت: برنامه ما این است که بعد از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه، رسماً اعلام موجودیت کنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم درباره اینکه آیا هدف از تشکیل فراکسیون سوم، صرفاً امتیازگیری از فراکسیون ولایت است، به خبرگزاری ایلنا گفت: مسئله امتیاز دادن یا امتیاز گرفتن نیست. درواقع باتوجه به این‌که تعدادی از نمایندگان به‌عنوان اعتدالیون دو جناح در مجلس حضور یافته‌اند، این نمایندگان اعتدالگرا قصد دارند فراکسیون خود را تاسیس کرده و اعلام موجودیت کنند.

او درباره اینکه آیا امکان جذب این گروه از نمایندگان معتدل در دو فراکسیون ولایت و امید وجود ندارد، گفت: به هیچ عنوان امکان جذب این گروه از نمایندگان در دو فراکسیون دیگر وجود ندارد و مسلماً اگر این امکان وجود داشت، تا به حال، این اتفاق افتاده بود و این نمایندگان در دو فراکسیون ولایت و امید جذب شده بودند.

لاهوتی با بیان این‌که در مجلس هشتم نیز سابقه تشکیل چنین فراکسیونی وجود داشت، گفت: ما اقدام‌هایی در راستای تشکیل فراکسیون سوم انجام داده‌ایم و حتی اساسنامه فراکسیون هم تهیه شده است و قصد داریم پس از تعطیلات انتخابات هیات‌رئیسه و شورای مرکزی فراکسیون را برگزار کنیم.

به گزارش پارسینه ، مستقلین توانسته اند موفقیت نسبتا خوبی را در روز های انتخابات کسب کنند. با این حال باید دید آیا پیروزی آنها در صحن مجلس هم ادامه خواهد داشت؟ عملکرد فراکسیون های سیاسی مجلس بدون شک تحت تاثیر چهره های سیاسی بیرون مجلس است. و بنظر همین موضوع اشکال اساسی مستقلین خواهد بود. جای خالی نیروی حمایتی بیرون از پارلمان روز های سختی را برای مستقلین به وجود خواهد آورد و باید دید مستقلین با این موضوع چطور کنار خواهند آمد.

ارسال نظر

  • علی

    فرکسیون مسقلین اکثرا منشعبان فراکسیون ولایت هستند واین یعنی به سود اعتدال واصلاح طلبان خواهد بود

  • سبحان شاهمرادی اصولگرا

    مستقلها یا حزب بادها!!!

  • هامون

    زنده باد حاج بهروز نعمتی

  • ناشناس

    فتراکسیون به چه کار ما ملت میاید ؟؟؟ آنها که بودند چه گلی بر سرمان زدند که اینها بزنند ؟؟؟ واسه خودشون گود زورخانه میسازند که در آن علیه همدیگر میل و کباده و شنای شاخدار تودل همدیگر بروند برای بدست آوردن پستهای بیشتر و کسب متافع آن !!!

  • نوذر امیری

    درموردجمله شهید بابا پور که امریکا را حسینیه میکنیم بله در سال 63برج 10در پادگان ابوذر اسلام اباد غرب قبل از بمباران ان پادگان این جمله را گفتند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار