گوناگون

معاون اول رئیس‌جمهور وارد لرستان شد

پارسینه: معاون اول رئیس جمهور از طریق فرودگاه خرم آباد وارد استان لرستان شد.

به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری به همراه وزیر نفت و حمید چیت چیان وزیر نیرو دقایقی پیش از طریق فرودگاه خرم آباد وارد استان لرستان شد.

معاون اول رئیس جمهور در قالب سفر یک روزه خود به استان لرستان برای افتتاح سه طرح و پروژه در حوزه سدسازی، بهداشت و درمان و همچنین صنعت نفت سفر کرده است.

اسحاق جهانگیری پس از مصاحبه با خبرنگاران لرستان در فرودگاه راهی پتروشیمی لرستان خواهد شد تا عملیات اجرایی آن به طور رسمی با حضور وی در استان آغاز شود.

افتتاح رسمی پتروشیمی لرستان

عملیات اجرایی پتروشیمی لرستان از سال ۸۶ آغاز شده و سال گذشته فعالیت خود را به صورت غیر رسمی در استان آغاز کرد تا امروز با حضور اسحاق جهانگیری، استاندار لرستان و ... فعالیت آن به صورت رسمی آغاز شود.

محمد رضا صفی خانی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر در سخنانی با بیان اینکه محصول اصلی پتروشیمی لرستان بوتن وان و پلی اتیلن است عنوان کرد: میزان تولید سالانه پلی اتیلین پتروشیمی لرستان به میزان ۳۰۰ هزار تن است.

وی بیان داشت: همچنین میزان تولید بوتن وان در پتروشیمی لرستان به صورت سالانه ۳۰ هزار تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این واحد را ۲۳۳ میلیون یور و همچنین ۹ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

بیمارستان پر ماجرا مرخص می شود

بعد از پتروشیمی لرستان یک پروژه بیمارستانی با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

شهرستان الیگودرز در دهه ۷۰ شاهد کلنگ زنی بیمارستان ۹۶ تختخوابی در استان لرستان بود، بیمارستانی که قدمت ۲۵ ساله و روند کند آن بارها مورد انتقاد مردم و مسئولان قرار گرفت.

این در حالیست که در ۲۵ سال گذشته این بیمارستان ماجراهای مختلفی را پشت سر گذاشته و وعده های زیادی را برای بهره برداری شنیده است و حال این بیمارستان مقرر شده که امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری برسد.

سد حوضیان بلاخره با حضور مسئولان ملی افتتاح می شود

پروژه بعدی که امروز جهانگیری افتتاح خواهد کرد سد حوضیان در شهرستان الیگودرز است.

بنابراین گزارش ۲۱ خردادماه سال ۹۴ بود که معاون اجرایی رئیس‌جمهور به لرستان سفر کرد تا با حضورش کار آبگیری سد حوضیان آغاز شود، همان روز محمد شریعتمداری در جمع خبرنگاران از بهره‌برداری این سد تا پایان سال خبر داد.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت با یادآوری اینکه برنامه اساسی دولت تلاش در راستای رفع مشکلات مربوط به آب در کشور و سرمایه‌گذاری در این بخش است در مورد تاریخ بهره‌برداری از حوضیان ابراز امیدواری کرد که آب پشت این سد به حدی برسد که بتوان سال ۹۴ کار بهره‌برداری کامل سد و شبکه‌ها را انجام داد.

بعدازاین اظهارات بود که ماه‌به‌ماه و فصل‌به‌فصل تاریخ وعده‌های مسئولان برای بهره‌برداری از این سد به تعویق افتاد تا تنها وعده دهنده‌های بهره‌برداری پروژه تغییر کند و بین مسئولان ارشد استان ازجمله استاندار و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای جابجا شود.

حال مقرر شده که امروز این سد با حضور معاون اول رئیس جمهور و همچنین وزیر نیرو رنگ افتتاح به خود بگیرد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار