گوناگون

سجادی آخرین مسافر قطار کابینه روحانی؟!

آرمان: وزیر جدید ورزش و جوانان معرفی شد. قرار است آخرین کرسی خالی مانده در قطار کابینه یازدهم به زودی پر شود و جلسات هیات دولت با حضور تمام وزرا به فعالیت خود ادامه دهد. وزیر ورزش و جوانان تنها کرسی خالی مانده است که تاکنون دو فرد برای تصدی این کرسی به بهارستان معرفی شد اما نمایندگان مجلس با حضور آنها در راس وزارتخانه‌ای که باید متولی امور جوانان و ورزش باشد مخالفت کردند. اکنون نفر سوم معرفی شده و نامش نصرا... سجادی است. سجادی این روز‌ها با حکم صالحی‌امیری به عنوان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کند.

کرسی خالی و یک نام

پس از آن که دو گزینه نخست حسن روحانی برای تصدی پست وزارت و ورزش و جوانان از مجلس رأی اعتماد نگرفتند، صبح دیروز رئیس‌جمهور نصرا... سجادی را‌ به عنوان گزینه جدید تصدی این پست به مجلس معرفی کرد. بنا بر این گزارش، ضرغام صادقی عضو هیات رئیسه مجلس در نشست علنی صبح یکشنبه پارلمان، نامه حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور کشورمان به علی لاریجانی رئیس مجلس برای معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان را اعلام وصول کرد. بنا بر اعلام این عضو هیات رئیسه، نصرا... سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان از سوی رئیس‌جمهور معرفی شد. متن نامه رئیس‌جمهور برای معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به این شرح است: «جناب آقای دکتر علی لاریجانی، با سلام احتراما در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی شرح حال نصرا... سجادی برای اخذ رای اعتماد برای وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود.» بر همین اساس علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: نشست رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان روز یکشنبه نوزدهم آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

تشکر سجادی از رئیس‌جمهور

همچنین ساعتی پس از قرائت نامه معرفی نصرا...سجادی به مجلس شورای اسلامی، وزیر پییشنهادی ورزش و جوانان از اعتماد رئیس‌جمهور به خود تشکر و قدردانی کرد. دکتر سجادی در این رابطه اظهار کرد: قطعا توجه ویژه آقای رئیس‌جمهور به دو حوزه ورزش و جوانان بر کسی پوشیده نیست و امیدوارم بتوانم با همکاری معاونان، ‌روسای فدراسیون‌ها و مدیران استان‌ها با برنامه‌ریزی موثر و کارآمد پاسخگوی خواست دولت یازدهم در وزارت ورزش و جوانان باشم. دکتر سجادی همچنین اظهار امیدواری کرد با رای اعتماد نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و تعامل و همراهی آنها بتواند برنامه‌های خود را در این وزارتخانه عملیاتی کند.

سجادی کیست؟

دکتر نصرا... سجادی، دانشیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران است. وی سال 1360 با ابلاغ شهید دکتر باهنر (وزیر آموزش و پرورش و نخست وزیر دولت شهید رجایی) مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش شد. ریاست فدراسیون فوتبال، قائم‌مقام سازمان تربیت بدنی،‌ دبیرکلی کمیته ملی المپیک و معاون تربیت بدنی و تندرستی وزیر آموزش و پرورش از دیگر سوابق مدیریتی وی بوده است. سجادی همچنین در بازی‌های المپیک 1988 سئول، ‌1996 آتلانتا،‌2004 آتن و 2008 پکن سرپرست کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران بود. وی در 5 دوره بازی‌های آسیایی عهده‌دار سرپرستی کاروان ورزشی ایران بوده است. دکتر سجادی در زمینه تالیف و ترجمه کتب دانشگاهی آثار متعددی دارد. مدیریت سازمان‌های ورزشی،‌فوتبال،‌ بازاریابی ورزشی و جنبش المپیک و 21 عنوان دیگر از جمله کتاب‌های تالیف شده ایشان است. همچنین از دکتر نصرا... سجادی 62 مقاله در زمینه علمی و پژوهشی در نشریات خارجی به چاپ رسیده است. وی سابقه عضویت در شورای المپیک آسیا را از سال 1370 به مدت 20 سال داشته و از سال 1373 مدرس المپیک سولیداریتی کمیته بین‌المللی المپیک است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار