گوناگون

اتهامات بی اساس آمریکا علیه ایران

اتهامات بی اساس آمریکا علیه ایران

معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل تهران را متهم به بی ثباتی در منطقه کرد.

«رابرت وود» سفیر و معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل با تکرار ادعاهای واشنگتن مدعی شد: « ما همچنین باید بیشتر تلاش کنیم تا بر نگرانی شورا در مورد منشاء ایرانی تسلیحات مورد استفاده حوثی ها و نقض مداوم تحریم تسلیحاتی تاکید کنیم. بر کسی پوشیده نیست که ایران با نقض تحریم تسلیحاتی سازمان ملل به حوثی ها سلاح می دهد. بنابراین، ما درخواست خود را از ایران برای توقف این انتقال غیرقانونی تسلیحات و توقف همه فعالیت‌هایی که حملات بی‌پروای حوثی‌ها را تسهیل می‌کنند، تکرار می‌کنیم.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی در سازمان ملل در همسویی با رژیم اسرائیل ادعا کرد: « تلاش‌های مستمر ایران برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ترور در منطقه، همانطور که در حملات بی‌سابقه این هفته ایران علیه اسرائیل نشان داده شد، باید توسط این شورا (شورای امنیت) به شدت محکوم شود.»

او گفت: آمریکا درخواست خود مبنی بر ارائه گزارش ماهانه دبیرکل مطابق قطعنامه ۲۷۲۲ در مورد انواع سلاح های مورد استفاده در هر حادثه و در صورت لزوم، منشاء احتمالی این سلاح ها را تکرار می کند.

رابرت وود ادعا کرد: تخلفات مداوم را نباید تحمل کرد. کشورهای عضو باید ناقضان تحریم را شناسایی و تحریم کنند و شورای امنیت باید مکانیسم‌ها و اختیارات موجود را برای رسیدگی به خشونت‌ها در دریای سرخ تقویت کند.

این دیپلمات آمریکایی گفت: «حملات بی پروای حوثی ها در دریای سرخ و بدتر شدن وضعیت مردم یمن به دلیل اقدامات حوثی ها همچنان نگران کننده است و چشم انداز صلح در یمن را تضعیف می کند.»

 

او افزود: فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن در اوایل این ماه به عربستان سعودی و عمان سفر کرد تا به تلاش های دیپلماتیک فشرده واشنگتن برای توقف حملات در دریای سرخ ادامه دهد.

رابرت وود بدون کوچکترین اشاره ای به نقش اسرائیل و آمریکا در اوضاع کنونی منطقه خاورمیانه مدعی شد: « این حملات مستمر حوثی‌ها علاوه بر تأثیرات بر کشتیرانی جهانی، مانع از ارسال کمک‌های بشردوستانه به ۱۱.۲ میلیون یمنی و افراد نیازمند در سایر کشورها می‌شود. کاهش عرضه و افزایش سرسام‌آور قیمت‌های حمل و نقل و بیمه مستقیماً به افزایش هزینه‌ها برای مردم یمن تبدیل می‌شود.»

 

او همچنین ادعا کرد: «حوثی‌ها در انجام این حملات سعی دارند توجهات را از شکست‌های فراوان و نقض حقوق بشر منحرف کنند و منافع خود را بر منافع مردم عادی یمنی ترجیح می دهند. علاوه بر حملات در دریای سرخ، حملات به یمنی ها همچنان ادامه دارد. حوثی‌ها به محاصره شهر تعز ادامه می‌دهند - دسترسی به آب را محدود می‌کنند و مکررا به داخل شهر تیراندازی می‌کنند که این امر منجر به کشته و زخمی شدن کودکان می‌شود.»

دیپلمات آمریکایی در ادامه ادعاها علیه انصارالله یمن (حوثی ها) گفت: «بازداشت مداوم و بی رحمانه اعضای جوامع آسیب پذیر اقلیت مذهبی از سوی این گروه غیرقابل قبول است.واقعیت تلخ این است که حوثی‌ها نه تنها مایلند میلیون‌ها مرد، زن و کودک یمن را برای پیشبرد برنامه‌های مورد حمایت ایران به گرسنگی محکوم کنند، بلکه حاضرند از خشونت و ترور برای کنترل استفاده کنند. ما باید به تلاش های خود برای درخواست از حوثی ها جهت توقف حملات، مطابق با قطعنامه ۲۷۲۲ ادامه دهیم.»

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار