گوناگون

ترامپ: اگر ایران سلاح هسته‌ای نخواهد، من بهترین دوستشان خواهم شد/ به خاطر شلیک نکردن به هواپیمای سرنشین‌دار قدردانیم

ترامپ: اگر ایران سلاح هسته‌ای نخواهد، من بهترین دوستشان خواهم شد/ به خاطر شلیک نکردن به هواپیمای سرنشین‌دار قدردانیم

پارسینه: رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری پیش از عزیمت به کمپ دیوید، اظهار داشت اگر ایران سلاح هسته ای نخواهد، او بهترین دوست این کشور خواهد بود. ترامپ درباره سرنگونی پهپاد هم توضیحاتی ارائه کرد.

ترامپ: اگر ایران سلاح هسته‌ای نخواهد، من بهترین دوستشان خواهم شد/ به خاطر شلیک نکردن به هواپیمای سرنشین‌دار قدرددانیم
به گزارش خبرنگار «پارسینه»، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز شنبه در یک کنفرانس خبری گفت اگر ایران سلاح هسته‌ای را رد کند، او «بهترین دوست» ایران خواهد بود و جمهوری اسلامی می‌تواند به یک کشور «ثروتمند» تبدیل شود.

ترامپ با بیان اینکه مذاکره درباره یک توافق هسته‌ای جدید با ایران می‌تواند «خیلی سریع» صورت بگیرد گفت: «ما نمی‌خواهیم به ایران اجازه بدهیم سلاح هسته‌ای داشته باشد. زمانی که آن‌ها با این موضوع موافقت کنند، می‌توانند یک کشور ثروتمند داشته باشند. آن‌ها خیلی شاد خواهند بود و من هم بهترین دوست آن‌ها خواهم شد. امیدوارم این اتفاق بیافتد.»

او سپس با اشاره به شعار انتخاباتی خودش گفت: «بگذارید دوباره ایران را بزرگ بسازیم.»

ترامپ درباره پهپاد سرنگون شده آمریکا هم گفت: «شاید عمدی بود. در هر حال، آن‌ها چیزی را بدون هیچ سرنشینی هدف گرفتند، بدون یک مرد یا زن، و قطعا بدون هیچ کس از ایالات متحده در آن.»

او با تایید این که همزمان یک هواپیمای دیگر با ۳۸ سرنشین در تیررس ایران بوده اما به آن شلیک نشده است، گفت: «من فکر می‌کنم آن‌ها خیلی خردمند بودند که چنین کاری نکردند و ما قدردان آن‌ها هستیم که چنین کاری نکردند. فکر می‌کنم این یک تصمیم بسیار هوشمندانه بود.»
روز گذشته سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه در جمع خبرنگاران گفت «در همان لحظه‌ای که این هواپیما رهگیری شد، هواپیمای جاسوسی دیگری با نام P-۸ نیز در نزدیکی آن در حال پرواز بود که حدود ۳۵ نفر سرنشین دارد؛ می‌توانستیم آن را سرنگون کنیم، اما این کار را نکردیم.»

رئیس جمهور آمریکا در مورد تصمیمش مبنی بر بی پاسخ گذاشتن سرنگونی پهپاد آمریکایی هم گفت: «همه می‌گفتند من تاجر جنگم، و حالا می‌گویند من کبوترم (اشاره به صلح طلب بودن، در مقابل شاهین جنگ طلب).»

او اضافه کرد: «اگر بخواهید حقیقت را بدانید، من فکر می‌کنم هیچ کدام نیستم. من یک انسانم با عقل سلیم و چیزی که ما در این کشور نیاز داریم عقل سلیم است.»

البته ترامپ بار دیگر بر اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران تاکید کرد و گفت: برخی از این تحریم‌ها آهسته و برخی دیگر سریع‌تر اعمال خواهند شد.

او همچنین اظهار داشت بی جهت تحت تاثیر جان بولتون نیست و اضافه کرد «به همه گوش می‌دهد.»
منابع: خبرگزاری فرانسه، دیلی میل، هیل

ارسال نظر

  • سبحان شاهمرادی اصولگرا

    وقتی ما از خودمان قدرت و دلاوری نشان دهیم
    دشمن در برابر ما فروتن و متواضع خواهد بود
    این بر خلاف دیدگاه های اصلاحطلبان هست
    که خیال میکنند اگر ما تن به خواسته های دشمن دهیم
    و با او سازش کنیم دشمن متواضع و فروتن میشود
    بلکه وحی و عقل و تجربه ثابت کرده اند که
    اگر ما سستی نشان دهیم دشمن گستاخ و گستاخ تر میشود
    و پیشروی هایش بیشتر میگردد
    و خطر جنگ نیز افزایش پیدا میکند

  • ناشناس

    سن خیلی از شماها قد نمی‌دهد ولی برای من و نسل من این روزها مثل پخش دوباره فیلمی است که چند ماه قبل از شروع جنگ با عراق شروع شد و درنهایت به جنگ هشت ساله ختم شد.
    مشکل نسل شما اینه که جنگ ندیدید و فکر میکنید جنگ بازی کامپیوتریه. ما که جنگ دیدیم و خودم که چند ماه منطقه بودیم میفهم که جنگ چیه! جنگ یعنی از دست دادن عزیزان، اوارگی، به خاک سیاه نشستن، نابودی زیرساختهای کشور، بیماری روحی و روانی، عروسی‌هایی که به عزا تبدیل میشود، بی ارزشی جان انسانها، مادران و همسران چشم به در دوخته و هزار نکبت دیگه. و از آنطرف ترهسوهایی که با خون شهیدان و اشک مادران و رخت عزای همسران برای خود پرستیژ و تبلیغات درست میکنند و با بوق و کرنا تبلیغ جنگ میکنند ولی هیچگاه جرات خروج از پناهگاه و ساختمانهای ستادی را ندارند.
    فکر میکنید در صورت بروز یک جنگ واقعی آن هم در ابعاد منطقه ای هیچ آسیبی به ایران نمیرسد؟ و با پرتاب چند موشک حزب‌الله به اسراییل و یمنی‌ها به عربستان جنگ تمام میشود؟ یا با زدن ناوهای آمریکایی چیزی تغییر میکند؟ یعنی درک بعضی از شما از جنگ همین است؟

  • ارشیاقاسمی ازشیراز

    باسلام وخسته نباشی خدمت شماعزیزان خصوصا ادمین سایت؛ بدین وسیله؛از مطالب خوب ،ارزنده ؛هوشیارانه وبی نظیرتان تشکر وقدردانی میکنم؛ازخدای توانا خواهان موفقیت شما وکل ملت ایران هستم.پاینده وموفق وزنده وسالم وشاد باشین.

  • ارشیاقاسمی ازشیراز

    باسلام وخسته نباشی خدمت شماعزیزان خصوصا ادمین سایت؛ بدین وسیله؛از مطالب خوب ،ارزنده ؛هوشیارانه وبی نظیرتان تشکر وقدردانی میکنم؛ازخدای توانا خواهان موفقیت شما وکل ملت ایران هستم.پاینده وموفق وزنده وسالم وشاد باشین.

  • شیرین صفوی

    حالا یک عده این حرف رو پای ترس میذارن در حالی که مساله چیزی است که در تندر وهای ما نیست !!!!!!!!!! حکایت در غرب اسلام دیدن و در وطن مسلمان ندیدنه !!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار