پارسینه
  • صفحه نخست
  •  اقتصادی
  •  سیاسی
  •  بین‌الملل
  •  اجتماعی
  •  فرهنگی
  •  ورزشی
  •  دانش و فناوری
  •  سبک زندگی
  •  چندرسانه‌ای
  •  کسب و کارها
در پیام رسانها و شبکه‌های اجتماعی تماس با ما
RSS تماس با ما
  • صفحه نخست
  •  اقتصادی
  •  سیاسی
  •  بین‌الملل
  •  اجتماعی
  •  فرهنگی
  •  ورزشی
  •  دانش و فناوری
  •  سبک زندگی
  •  چندرسانه‌ای
  •  کسب و کارها
  • خانه >
  • سبک زندگی 2
۲۲ آبان ۱۴۰۳ ۱۰:۲۸
2155 بازدید
دانلود
بهترین آجیل برای تقویت بینایی

خوردن روزانه یک مشت مغز پسته می‌تواند به طور قابل توجهی سلامت چشم را بهبود بخشد.

طبق نتایج یک مطالعه جدید، افزودن پسته به رژیم غذایی باعث بهبود بینایی می شود. این مطالعه نشان داد که خوردن ۵۰ گرم پسته روزانه به مدت ۱۲ روز به طور قابل توجهی سلامت تراکم نوری رنگدانه ماکولا را بهبود می بخشد.

به نقل از مدیکال نیوز تودی، ماکولا ناحیه کوچکی در مرکز شبکیه در پشت چشم است. برای دید خوب بسیار مهم است زیرا مسئول دید مرکزی، دید رنگی و ثبت جزئیات بصری ظریف است.

دژنراسیون ماکولا علت اصلی از دست دادن بینایی برای افراد بالای ۶۰ سال است.

بر اساس مطالعه جدید دانشکده علوم و سیاست تغذیه فریدمن در دانشگاه تافتس، خوردن روزانه یک مشت مغز پسته می‌تواند به طور قابل توجهی سلامت چشم را بهبود بخشد.

دژنراسیون ماکولا در افراد جوان نیز ممکن است رخ دهد. عوامل خطر اولیه عبارتند از:

• سیگار کشیدن

• سابقه خانوادگی دژنراسیون ماکولا

• اضافه وزن

• فشار خون بالا.

پسته سرشار از لوتئین زیستی است، رنگدانه گیاهی که از لکه زرد در برابر آسیب نور آبی محافظت می‌کند. این مطالعه نشان داد که سطح لوتئین شرکت کنندگان تنها پس از شش هفته افزایش یافت و در پایان مطالعه دو برابر شد.

در حالی که ممکن است درمان دژنراسیون ماکولا پیشرفته امکان پذیر باشد، بهتر است این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود، زمانی که ممکن است با تغذیه یا مکمل‌ها درمان شود.

به گفته محققان، رنگدانه لوتئین به فیلتر کردن و جذب برخی از طول موج‌های نور آبی کمک می‌کند.

در نتیجه، لوتئین به کاهش بخشی از تابش خیره کننده کمک می‌کند و وضوح و کنتراست بهتری به دید ما می‌دهد و به جذب بخشی از نور با انرژی بالاتر کمک می‌کند.

همچنین لوتئین یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که تحقیقات نشان می‌دهد به دلیل ماهیت ضد التهابی و توانایی آن در کاهش استرس اکسیداتیو می‌تواند از سلامت چشم، پوست، مغز و قلب محافظت کند.

یکی دیگر از رنگدانه های گیاهی که می‌تواند دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد زآگزانتین است. این یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که در فلفل نارنجی، کلم پیچ و نخود سبز یافت می‌شود.

منبع: مهر
منبع: همشهری
آجیل تقویت بینایی

ارسال نظر

ویدیوهای داغ

ویدیوهای بعدی

  • جواد خیابانی نام اصلی‌اش را در تلویزیون فاش کرد/ویدیو
    ۲ روز پیش جواد خیابانی نام اصلی‌اش را در تلویزیون فاش کرد/ویدیو
  • دیدار پدر و پسر سریال شمعدونی بعد از ۱۱ سال/ویدیو
    ۲ روز پیش دیدار پدر و پسر سریال شمعدونی بعد از ۱۱ سال/ویدیو
  • اجرای غیرمعمول الهام چرخنده در برنامه تلویزیون/ویدیو
    ۲ روز پیش اجرای غیرمعمول الهام چرخنده در برنامه تلویزیون/ویدیو
  • شرکت کننده زن روز: مهناز افشار دوست دارد به ایران برگردد/ویدیو
    ۲ روز پیش شرکت کننده زن روز: مهناز افشار دوست دارد به ایران برگردد/ویدیو
  • اولین تجربه بازیگری الیکا ناصری با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی!/ویدیو
    ۲ روز پیش اولین تجربه بازیگری الیکا ناصری با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی!/ویدیو
  • آواز رضا گلزار برای آیسان عزیزش/ ویدئو
    ۲ روز پیش آواز رضا گلزار برای آیسان عزیزش/ ویدئو
  • احسان علیخانی یک فاجعه را از لابه‌لای اخبار بیرون کشید/ ویدئو
    ۲ روز پیش احسان علیخانی یک فاجعه را از لابه‌لای اخبار بیرون کشید/ ویدئو
  • ویدئویی احساسی از الهام اخوان در یک کافه
    ۲ روز پیش ویدئویی احساسی از الهام اخوان در یک کافه
  • مادر زنِ رهبری: دامادم قبل از خواستگاری تافل گرفته بود/ویدیو
    ۲ روز پیش مادر زنِ رهبری: دامادم قبل از خواستگاری تافل گرفته بود/ویدیو
  • حضور ارسطو و نقی پایتخت در یک جمع دوست‌داشتنی/ویدیو
    ۳ روز پیش حضور ارسطو و نقی پایتخت در یک جمع دوست‌داشتنی/ویدیو
تماس با ما RSS
گپ تلگرام
info@parsine.com

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پارسینه است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام