گوناگون

کدام بیماران قلبی می توانند روزه بگیرند؟

کدام بیماران قلبی می توانند روزه بگیرند؟

یک متخصص قلب و عروق به تشریح باید و نبایدهای روزه داری برای بیماران قلبی پرداخت.

دکتر مصطفی بهره‌مند در گفت و گو با ایسنا، درخصوص روزه داری بیماران قلبی گفت: بیماران قلبی به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند. دسته اول بیمارانی هستند که دچار تنگی رگ بوده و دسته دیگر بیمارانی هستند که قلب آنها دچار نارسایی شده است.

وی افزود: اگر بیمار در هر دو دسته در مرحله و فاز خطرناک بیماری قرار داشته باشد مجاز به روزه ‌اری نیست.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: همچنین برای بیماری که به تازگی دچار حمله قلبی شده و در دوران نقاهت به سر می‌برند، روزه داری توصیه نمی‌شود.

بهره‌مند خاطرنشان کرد: روزه داری برای بیمارانی که درمان‌های مخصوص گرفتگی رگ را انجام داده و در زندگی روزمره علامت‌دار نباشند، بلامانع است، اما در مجموع توصیه میشود تمام بیماران قلبی و عروقی قبل از اقدام به روزه داری حتما با پزشک معالج خود مشورت کنند.

این متخصص قلب و عروق در خصوص تغذیه بیماران قلبی در ایام ماه مبارک رمضان هم گفت: این بیماران باید بطور جد از مصرف نمک و چربی در وعده های شام و سحری اجتناب کرده و غذاهای آبپز را جایگزین کنند.

وی نسبت به پرخوری در وعده‌های سحری و افطار هشدار داد و افزود: توصیه می‌شود بیماران غذای مورد نیاز خود را در وعده‌های بیشتر و با حجم کمتر مصرف کنند.

بهره‌مند با تاکید بر لزوم استفاده زیاد از میوه و سبزیجات در برنامه غذایی بیماران قلبی گفت: مصرف این خوراکی‌ها از کم آبی بدن جلوگیری می‌کند.

وی افزود: همچنین بیماران قلبی باید میزان مناسب آب را در فاصله افطار تا سحری مصرف کنند تا بدن آنها دچار کم آبی نشود.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار