گوناگون

خوبی ماه رمضان برای راننده های نوروزی

خوبی ماه رمضان برای راننده های نوروزی

می‌گویند غذا مثل گلوله است؛ تا می‌خوری، باید ولو شوی! پر بی‌راه هم نمی‌گویند؛ غذای چرب و چیلی معمولا آدم را سنگین می‌کند و خواب را می‌آورد درست پشت پلک‌ها؛ مخصوصا اگر در حال رانندگی باشید.

به گزارش همشهری آنلاین، اما خوبی ماه رمضان این است که روزه‌گرفتن آدم را هشیارتر می‌کند. این البته حرف ما نیست، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت گفته است که روزه‌گرفتن باعث هوشیاری در رانندگی می‌شود؛ چرا که تحقیقات نشان می‌دهد وقتی شما روزه‌اید به‌خاطر سطح هورمون‌هایی که در بدن ترشح می‌شود، به تمرکز و هوشیاری خاصی دست پیدا می‌کنید.

بنابراین در طول روز راحت‌تر می‌توانید رانندگی کنید و اگر قصد سفر دارید و روزه‌ هستید، می‌توانید با خیال آسوده‌تری راهی جاده شوید؛ چون هوشیاری راننده حین روزه‌داری چندبرابر فردی است که غذای سنگین و پرحجم خورده باشد.

البته این مسئول همچنین توصیه کرده است که اگر رانندگان می‌خواهند مدیریت زمان سفر را در دست داشته باشند، از غذاهای سنگین استفاده نکنند و بعد از صرف سحری حتما یک استراحت کافی داشته باشند و بعد راهی سفر شوند.

در ضمن اگر سفر شما طولانی است و می‌خواهید استراحت کنید، پیشنهاد می‌شود یک فنجان قهوه در وعده سحری یا افطار بنوشید تا شادابی بیشتری داشته باشید.

این را هم بدانید که اکثر تصادف‌ها در انتهای سفر و حدود ۳۰کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد، بنابراین حتما در مسیر توقف‌های کوتاه داشته باشید و بعد از اینکه کمی استراحت کردید، دوباره راهی شوید تا سلامت به مقصد برسید.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار