گوناگون

کشف گونه سرایت کننده بیماری آلزایمر+جزئیات

کشف گونه سرایت کننده بیماری آلزایمر+جزئیات

آلزایمر یک بیماری زوال عصبی است که معمولاً به کندی آغاز می‌شود و به تدریج رو به وخامت می‌رود. آلزایمر علت بروز ۶۰ تا ۷۰٪ موارد دمانس است. رایج‌ترین علامت ابتدایی این بیماری، اختلال در حافظه کوتاه‌مدت و مشکل در به یاد آوردن اتفاقات اخیر است.

محققان کالج دانشگاهی لندن نشان دادند افرادی که سال‌ها قبل برای درمان کوتاهی‌قد، هورمون رشد انسانی به آن‌ها تزریق شده، دچار آلزایمر زودرس شده‌اند.

 البته تمامی این افراد اکنون جان خود را از دست داده‌اند و این پژوهش روی نمونه‌های بافت مغز آن‌ها انجام شده، ازاین‌رو، نمی‌توان با قطعیت نتایج این پژوهش را پذیرفت.

 از اواخر دهه 1950 تا 1985، هورمون رشد انسانی برای درمان کودکان مبتلا به مشکلات رشد فیزیکی خاص مورد استفاده قرار می‌گرفت. این هورمون که به عنوان c-hGH یا هورمون رشد انسانی مشتق از جسد، شناخته می‌شود، از غدد هیپوفیز افراد متوفی جمع‌آوری و به کودکان با قد کوتاه‌ غیرمعمول تزریق می‌شد.

 اما کودکانی که تحت درمان با هورمون رشد قرار گرفتند، دچار یک بیماری تخریب‌کننده عصبی به نام بیماری کروتزفلد-جاکوب شدند. این بیماری توسط پروتئین‌های سمی به نام «پریون» ایجاد می‌شود.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار