گوناگون

۸ اشتباهی که هنگام سرماخوردگی انجام می دهید!

 8 اشتباهی که هنگام سرماخوردگی انجام می دهید!

معمولاً برای سرماخوردگی معمولی نیازی به مراجعه به پزشک ندارید. اما اگر علایم آنفولانزا مانند تب بالا، بدن درد و خستگی را دارید با پزشک تماس بگیرید. آنها می‌توانند یک داروی ضد ویروسی برای شما تجویز کنند تا زودتر سلامت خود را به دست آورید.

پارسینه: در این مطلب به هشت اشتباهی که افراد هنگام ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا مرتکب می‌شوند، اشاره شده است.

وقتی بیمار هستید، می‌خواهید هر چه سریعتر بهبود پیدا کنید. اما برخی از عادات شما ممکن است در واقع علایم شما را بدتر کنند. از این اشتباهات رایج سرماخوردگی و آنفولانزا اجتناب کنید تا بتوانید در مسیر بهبود باقی بمانید.

سعی می‌کنید انرژی خود را حفظ کنید

روال معمول خود را دنبال نکنید. بدن شما برای مبارزه با ویروس سرماخوردگی یا آنفولانزا به انرژی نیاز دارد. استراحت را در اولویت قرار دهید. برنامه‌های خود را لغو کنید و در خانه بمانید. در کنار کمک به بهبود بدنتان، از انتقال میکروب و ویروس نیز جلوگیری خواهید کرد.

علایم آنفولانزا را نادیده می‌گیرید

معمولاً برای سرماخوردگی معمولی نیازی به مراجعه به پزشک ندارید. اما اگر علایم آنفولانزا مانند تب بالا، بدن درد و خستگی را دارید با پزشک تماس بگیرید. آنها می‌توانند یک داروی ضد ویروسی برای شما تجویز کنند تا زودتر سلامت خود را به دست آورید.

کم می‌خوابید

خواب ناکافی سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف می‌کند و مبارزه با عفونت را برای شما سخت‌تر می‌کند. یک مطالعه نشان داد افرادی که کمتر از شش ساعت در شب می‌خوابند، چهار برابر بیشتر از افرادی که حداقل هفت ساعت می‌خوابند، بیمار می‌شوند. بنابراین زود به رخت‌خواب بروید و در طول روز چرت بزنید. اگر علایم بیماری زمان خواب آزاردهنده می‌شوند، سرفه‌های شبانه را با کمی عسل تسکین دهید و برای کمک به تنفس راحت تر، از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

از پزشک خود می‌خواهید آنتی بیوتیک تجویز کند

آنتی بیوتیک‌ها فقط باکتری‌ها را از بین می‌برند، در حالی‌که سرماخوردگی و آنفولانزا توسط ویروس‌ها ایجاد می‌شوند. تقریباً یک سوم نسخه‌های آنتی بیوتیکی غیر ضروری هستند. این می‌تواند خطر عوارض جانبی مانند اسهال و واکنش‌های آلرژیک را افزایش دهد. همچنین به یک مشکل بزرگ سلامت جهانی دامن می‌زند: مقاومت آنتی بیوتیکی.
 

مایعات کافی نمی‌خورید

وقتی گلوی شما درد می‌کند، بلعیدن مایعات راحت نیست. اما وقتی هیدراته بمانید، می‌توانید مخاط خود را رقیق کرده و احتقان را از بین ببرید. همچنین مصرف کافی مایعات سردرد را از بین می‌برد. مطمئن شوید که مقدار زیادی آب می‌نوشید. برای تسکین بیشتر، یک نوشیدنی گرم مانند چای گیاهی یا عصاره گوشت میل کنید تا به کاهش علایم سرماخوردگی مانند خستگی یا گلودرد کمک کند.

وعده‌های غذایی و میان وعده ها را حذف می‌کنید

ممکن است اشتهای زیادی نداشته باشید، اما لازم است چیزی بخورید. کالری و مواد مغذی به سلول‌های ایمنی سوخت رسانی می‌کند تا به ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا حمله کنند. سعی کنید یک کاسه سوپ مرغ بخورید.

دخانیات مصرف می‌کنید

سیگار به ریه‌های شما آسیب می‌رساند و گلو را تحریک می‌کند. این می‌تواند علایم سرماخوردگی شما را بدتر کند. بنابراین سیگار، دخانیات و سیگارهای الکترونیک را کنار بگذارید و از دود دست دوم هم دوری کنید.

استرس دارید

هورمونی که بدن شما در هنگام استرس تولید می‌کند، دشمن کارکرد سیستم ایمنی بدن است، همچنین التهاب را افزایش می‌دهد و گرفتگی بینی شما را بدتر می‌کند. سعی کنید روی آرامش و ریکاوری تمرکز کنید.

 

منبع: عصر ترکیه

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار