گوناگون

کدام شهرستان‌های آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز قرار دارند؟

کدام شهرستان‌های آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز قرار دارند؟

پارسینه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بابیان این‌که مردم نسبت به کرونا بی‌پروا شده‌اند، گفت: در هفته اخیر تعداد مبتلایان افزایش یافته است.

با تأکید بر این‌که هر فردی مستعد ابتلا به ویروس کرونا است، اظهار داشت: مردم باید تا پیدا شدن واکسن کرونا تمام پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی خاطرنشان ساخت: افراد جوان چنین تلقی نکنند که کرونا تأثیری بر آنان ندارد و در صورت ابتلا بهبود می‌یابند، چراکه عوارض بعدی و طولانی‌مدت کرونا هنوز معلوم نشده است، بعضاً بیمارانی بعد از بهبود با ایست قلبی و دیگر موارد جان خود را ازدست‌داده، ضمن این‌که افراد جوان عامل انتقالی برای کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بابیان این‌که مردم نسبت به کرونا بی‌پروا شده‌اند، افزود:: در هفته اخیر تعداد مبتلایان افزایش یافته است.

وی به آمار کلی بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: ۱۳ هزار و ۸۲۹ مبتلا و ۵۶۵ نفر فوتی که ۴ درصد از این افراد فوتی هستند، مجموع آمار کلی استان از ابتدای شیوع کرونا است.

صومی بابیان اینکه کرونا برای پیر، جوان و کودک فرقی قائل نیست، با انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌ها، ادامه داد: دورهمی ها، عزا، عروسی و حتی گردش‌های دسته‌جمعی به روال سابق برقرار است که باید آرامستان‌ها و خانه‌های عزادار را جلوی چشممان ببینیم.

وی یادآور شد: روز شنبه در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا با هماهنگی استاندار آذربایجان شرقی تصمیماتی در خصوص اعمال محدودیت‌های جدید در نظرخواهیم گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بابیان این‌که آزمایش کرونا رایگان است، اظهار داشت: درحالی‌که برای دولت هزینه‌ای حدود ۶۰۰ هزار تومان را دارد. کرونا برای سیستم سلامت کشور بسیار هزینه هنگفتی دارد که در استان تابه‌حال ۴۰ میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز هزینه شده است.

وی ابراز داشت: مراکز آزمایش ۱۶ و ۲۴ ساعته مشغول خدمات‌دهی به مردم هستند و کسانی که علائم کرونا دارند، می‌توانند به‌صورت رایگان آزمایش دهند. تأخیر در اعلام نتایج در روز‌های اخیر نیز به خاطر بالا بودن تعداد آزمایشات است.

صومی شهرستان‌های استان را ازلحاظ وضعیت شیوع کرونا به چندین قسمت تقسیم کرد و گفت: آذرشهر، اسکو، بستان‌آباد، خدآفرین، ورزقان و کلیبر سفید هستند. سراب، شبستر، عجب‌شیر، ملکان، هشترود و تبریز نارنجی هستند، جلفا و مرند نزدیک به قرمز هستند. بناب چارویماق، میانه، مراغه، هریس و اهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار