گوناگون

درمان سریع و ساده روده تحریک پذیر با این سبزی شفابخش/ این سبزی شفابخش برای پاکسازی روده و معده معجزه می کند

درمان سریع و ساده روده تحریک پذیر با این سبزی شفابخش/ این سبزی شفابخش برای پاکسازی روده و معده معجزه می کند

این سبزی شفابخش سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند به بهبود سلامت روده و جلوگیری از مشکلات گوارشی کمک کند.

به گزارش پارسینه به نقل از eating well، در این مقاله، فواید متنوع خوردن اسفناج ، از جمله فیبر بالا، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری، و اینکه چگونه می‌تواند به بهبود سلامت روده  شما کمک کند را بررسی خواهیم کرد؛ چه با مشکلات گوارشی دست و پنجه نرم کنید و چه می خواهید روده سالم تری داشته باشید، به خواندن ادامه دهید تا بدانید چرا اسفناج باید جزء اصلی رژیم غذایی شما باشد.

اسفناج همیشه اولین انتخاب من به عنوان بهترین سبزی برای سلامت روده است، دکتر سارا رابینز، متخصص گوارش و بنیانگذار Well Sunday، یک پلتفرم پیشرو برای راه حل های سلامت گوارشی، می گوید: "نه تنها به راحتی در فروشگاه های مواد غذایی در دسترس است، این سبزی پر از فیبر و سایر مواد مغذی است که از سلامت روده و سلامت بدن به طور کلی حمایت می کند.

اسفناج منبع عالی فیبر است

فیبر برای سلامت روده ضروری است زیرا به حرکت دستگاه گوارش کمک می کند و حرکات منظم روده را تقویت می کند. رژیم غذایی غنی از فیبر نشان داده است که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد و همچنین می تواند به جلوگیری از یبوست، هموروئید و سایر مشکلات گوارشی کمک کند. مصرف منظم اسفناج می تواند به شما کمک کند که فیبر کافی در رژیم غذایی خود دریافت کنید.

مصرف روزانه توصیه شده فیبر نشان می دهد که بزرگسالان روزانه حدود ۳۰ گرم فیبر مصرف می کنند و اسفناج راهی عالی برای تامین این نیاز است. رابینز می گوید ۱۰۰ گرم اسفناج خام تقریباً ۲.۲ گرم فیبر دارد و ۱۰۰ گرم اسفناج پخته ۲.۴ گرم فیبر دارد.

 

اسفناج سرشار از آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. اسفناج حاوی چندین آنتی اکسیدان از جمله ویتامین C، ویتامین E، بتا کاروتن و فلاونوئیدها است. این آنتی اکسیدان ها می توانند به کاهش التهاب در روده کمک کنند، که برای حفظ یک سیستم گوارشی سالم حیاتی است.

اسفناج سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای سلامت روده است

اسفناج منبع عالی ویتامین A است که به حفظ سلامت پوشش روده کمک می کند و سرشار از ویتامین K است که در جلوگیری از لخته شدن خون و حفظ سلامت استخوان ها موثر است. این گیاه برگ سبز همچنین حاوی آهن است که برای تولید گلبول های قرمز خون ضروری است و همچنین دارای منیزیم است که به حفظ عملکرد اعصاب و عضلات سالم کمک می کند.

اسفناج در FODMAP کم است

در واقع FODMAP که مخفف الیگوساکاریدهای قابل تخمیر، دی ساکاریدها، مونوساکاریدها و پلی ال ها است، که برای برخی افراد هضم آنها دشوار است. این امر اسفناج را به انتخابی عالی برای مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر یا سایر اختلالات گوارشی تبدیل می کند، زیرا مصرف منظم اسفناج می تواند به کاهش علائم ناراحتی گوارشی و ارتقای سلامت روده کمک کند.

قدرت فیبر برای سلامت روده

بر کسی پوشیده نیست که فیبر برای حفظ سلامت روده ضروری است. یک فنجان اسفناج خام حاوی ۰.۷ گرم فیبر است که برای کسانی که می خواهند فیبر مصرفی روزانه خود را افزایش دهند، انتخابی عالی است. اما چرا فیبر برای سلامت روده بسیار مهم است؟

اولاً، فیبر به عنوان یک پروبیوتیک عمل می کند و غذا را برای باکتری های مفید روده شما فراهم می کند. این باکتری ها فیبر را به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تجزیه می کنند، که تغذیه سلول های روده شما را فراهم می کند و به حفظ محیط سالم روده کمک می کند. ثانیاً فیبر دفع مواد زائد را آسان‌تر می‌کند و از یبوست جلوگیری می‌کند. این می تواند خطر بیماری های روده مانند هموروئید، دیورتیکولیت و بیماری التهابی روده را کاهش دهد.

سوپریا رائو، پزشک متخصص گوارش، توضیح می‌دهد که «اسفناج به دلیل محتوای فیبر بالا، روده را تقویت می‌کند، به پیشگیری از یبوست و به طور بالقوه به از بین بردن سایر مشکلات گوارشی کمک می‌کند. فیبر می تواند به تغذیه باکتری های خوب در روده ما کمک کند. علاوه بر این، سبزیجات با فیبر بالا به کاهش التهاب مزمن کمک می کنند. التهاب با طیف وسیعی از مشکلات گوارشی مرتبط است. بنابراین با رفع التهاب می توانید یبوست را از بین ببرید».

گنجاندن اسفناج در رژیم غذایی می تواند یک راه ساده و موثر برای افزایش مصرف فیبر و ارتقای سلامت روده باشد. افزودن یک مشت اسفناج به املت صبحگاهی یا گنجاندن آن در سالاد ناهارتان می تواند تفاوت قابل توجهی در مصرف کل فیبر و سلامت روده شما در طول زمان ایجاد کند.

اسفناج یک سبزی همه کاره و مغذی است که می تواند برای سلامت روده بسیار مفید باشد. این منبع خوبی از فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است و برای کسانی که مشکلات گوارشی دارند، گزینه ای عالی است. افزودن اسفناج به رژیم غذایی یک راه آسان برای حمایت از روده سالم و بهبود سلامت و تندرستی کلی شما است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار