گوناگون

براش های آرایشی را چگونه تمیز کنیم؟

براش های آرایشی را چگونه تمیز کنیم؟

براش های آرایشی می‌توانند به راحتی به پناهگاهی برای باکتری ها (میکروب ها) تبدیل شوند که ممکن است به پوست شما آسیب برسانند. باقیمانده مواد آرایشی، چربی روی لوازم آرایشی محیطی عالی برای رشد باکتری ها محسوب می‌شود. به همین دلیل، باید سعی کنید براش‌های آرایشی خود را هر هفته یا ده روز یکبار بشویید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وبسایت وب‌ام‌دی، تمیز کردن براش‌های آرایشی می‌تواند به محافظت از پوست شما در برابر آکنه، تحریکات پوستی کمک کند. در ادامه مراحلی را نوشته‌ایم که می‌توانید برای تمیز کردن موثر براش‌های آرایشی خود از آن استفاده کنید:

۱- شستشو. شستشو اولین مرحله برای تمیز کردن براش آرایشی است. براش یا برس‌های آرایش خود را بردارید و فقط نوک آن را با آب جاری ولرم بشویید. این کار به شستن باقیمانده محصولات آرایشی کمک می‌کند. مراقب باشید کل سر براش خیس نشود زیرا آب ولرم ممکن است چسب نگهدارنده دسته و سر براش را خراب کند.

۲- براش را شامپو بزنید. برای این مرحله می‌توانید از شامپوی شفاف کننده یا شامپوی ملایم استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری شامپو را در یک کاسه آب ولرم بریزید. از زدن صابون روی برس خودداری کنید زیرا ممکن است باعث خشک شدن موهای آن شود.

۳- براش آرایشی را بچرخانید و ماساژ دهید. پس از مخلوط کردن شامپو و آب، نوک براش‌های خود را در مخلوط بچرخانید. همچنین می‌توانید نوک براش را در کف دست ماساژ دهید تا کف بیشتری ایجاد شود.

۴- براش‌تان را آبکشی کنید. نوک آن را برای بار دوم با آب جاری بشویید.

۵- این روند را تکرار کنید. تا زمانی که آب جاری از براش‌ها شفاف شود به شستشو ادامه دهید. شفاف شدن آب جاری از براش‌های آرایشی نشان‌دهنده این است که ماده آرایشی روی براش‌ها باقی‌مانده نمانده است.

۶- براش‌ها را آرام فشار دهید تا آب اضافی آنها گرفته شود. آنها را روی یک حوله خشک قرار دهید. طوری که نوک براش‌ها از لبه آویزان باشد. قرار دادن براش‌ها در حالت عمودی ممکن است باعث شود که آب از روی موهای آن سرازیر و قسمت چسب آن شل شود.

براش‌های آرایش چقدر طول می‌کشد تا خشک شوند؟

به طور معمول، یک روز یا دو روز طول می‌کشد تا براش‌های آرایشی خشک شوند. همچنین می‌توانید آنها را در طول شب کنار بگذارید تا خشک شوند.

اگر متوجه شدید که براش‌های آرایشی شما بعد از تمیز کردن سفت می‌شوند، نگران نباشید. برای حل این مشکل، مقداری نرم کننده روی موهای آن بمالید و با آب بشویید. سپس، آنها را صاف بگذارید تا خشک شوند. این ممکن است به نرم شدن موهای براش کمک کند.

براش‌های آرایشی را با چه چیزی تمیز کنیم؟

چند محصول معمولی خانگی وجود دارد که می‌توانید برای تمیز کردن براش‌های آرایش خود از آنها استفاده کنید. برخی از آنها عبارتند از:

مایع ظرفشویی. مایع ظرفشویی می‌تواند به طور موثر باقیمانده محصولات آرایشی را پاک کند. مقداری مایع ظرفشویی را روی یک اسفنج بمالید و براش‌های خود را روی اسفنج پاک کنید. براش را با آب ولرم بشویید، آن را با حوله پاک کنید و سپس بگذارید تا خشک شود.

سرکه و لیمو. ترکیب سرکه و لیمو یک ضد عفونی کننده عالی است و در از بین بردن میکروب ها و ایجاد بوی مطبوع براش‌های شما پس از تمیز کردن بسیار موثر است. برای تمیز کردن با این ترکیب، دو قاشق غذاخوری سرکه سفید را در یک فنجان آب داغ بریزید. نوک براش خود را در مخلوط بشویید و سپس با آب ولرم بشویید. سپس یک لیمو را باز کنید و براش را روی آن بکشید تا بوی سرکه از بین برود.

شامپو بچه. شامپو بچه در تمیز کردن براش‌های آرایشی بسیار عالی عمل می‌کند. یک قطره شامپو بچه را در مقداری آب ولرم بریزید و با براش‌های آرایشی خود بچرخانید. موها را با انگشتان خود ماساژ دهید. سپس براش را با آب بشویید و بگذارید تا خشک شود.

دو نکته ساده بهداشتی

    استفاده از براش آرایشی کثیف ممکن است باعث عفونت های پوستی، واکنش های آلرژیک و آکنه شود، مواردی که با یک شستشوی ساده قابل پیشگیری هستند.

    اگر متوجه شدید که براش های شما فرسوده شده اند یا شکل خود را از دست داده اند، آنها را دور بیندازید و براش های جدید تهیه کنید.

 

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار