گوناگون

تمیزکننده‌های طبیعی برای شستن اسباب‌بازی بچه‌ها

تمیزکننده‌های طبیعی برای شستن اسباب‌بازی بچه‌ها

همیشه این پرسش اهمیت پیدا می‌کند که در مواجه با اسباب بازی‌هایی که در تمام خانه پخش شده‌اند چه باید کرد؟ اسباب بازی‌هایی که فرزند شما آن‌ها را بر روی زمین می‌کشد، از منزل خارج می‌کند و سپس در دهان خود می‌گذارد.

به گزارش تبیان، همیشه این پرسش اهمیت پیدا می‌کند که در مواجه با اسباب بازی‌هایی که در تمام خانه پخش شده‌اند چه باید کرد؟ اسباب بازی‌هایی که فرزند شما آن‌ها را بر روی زمین می‌کشد، از منزل خارج می‌کند و سپس در دهان خود می‌گذارد. این اسباب‌ بازی‌ها به مراقبت‌های خاصی نیازمندند، چرا که باکتری‌ها و ویروس‌ها، دقیقا به اندازه کودک شما اسباب بازی‌ها را دوست دارند. برای اطمینان از تمیز و امن بودن آن‌ها، شستن اسباب بازی کودکان به‌صورت ماهیانه امری ضروری است.

در عین حال با توجه به رعایت کامل بهداشت برای کودکان، بهتر است برای این کار از تمیزکننده‌های طبیعی استفاده شود. در این مطلب ما شما را با چند نمونه از شست وشوها آشنا می‌کنیم.

سرکه

مخلوط مساوی از آب و سرکه را مستقیم روی اسباب‌بازی‌های پلاستیکی اسپری کنید و بگذارید تا ۱۵ دقیقه محلول روی اسباب‌بازی‌ها بماند. برای تمیزکردن اسباب‌بازی‌های چوبی یا باتری‌خور باید پارچه‌ای را به محلول آغشته کنید و بعد اسباب‌بازی رو تمیز کنید.

جوش‌شیرین

مقداری جوش‌شیرین را به ظرف آب اضافه کنید و اسباب‌بازی‌های چوبی، پلاستیکی و فلزی را چند دقیقه داخل ظرف بگذارید. در نهایت اسباب‌بازی‌ها را به‌خوبی با آب بشویید.

فریز کردن

اسباب‌بازی‌های نرم مثل عروسک‌های پولیشی و مخملی را داخل کیسه پلاستیکی بگذارید و به مدت ۳ روز در فریزر قرار دهید.

بخارشوی

با استفاده از بخارشوی می‌توانید تقریباً همه وسایل بچه را از اسباب‌بازی‌های پولیشی و مخملی تا کالسکه و... تمیز کنید.

ماشین ظرف‌شویی(بدون ژل یا قرص)

روی همه اسباب‌بازی‌ها به‌جز اسباب‌بازی‌های چوبی و باتری‌خور، جوش‌شیرین بپاشید؛ بعد یک فنجون سرکه را داخل طبقه وسط ماشین ظرف‌شویی قرار داده و ماشین را بر روی بالاترین درجه حرارت روشن کنید.

مایکروویو

اسباب‌بازی‌های پلاستیکی را داخل کاسه پر از آب بگذارید و مایکروویو را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه روشن کنید تا آب کاملاً جوش بیاد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار