گوناگون

طرز تهیه خوراک ماش تند و خوشمزه

طرز تهیه خوراک ماش تند و خوشمزه

پارسینه: در گزارش زیر طرز تهیه خوراک ماش را به شما آموزش می‌دهیم.

در این مطلب طرز تهیه خوراک ماش مخصوص گیاهخواران را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک ماش گیاهی و خوشمزه

روغن نارگیل یک قاشق غذاخوری
پیاز یک عدد
سیر سه حبه
هویج دو عدد
پودر زنجبیل تازه یک قاشق چای‌خوری
فلفل هالوپینیو دو عدد
پودر زیره یک قاشق چای‌خوری
ماش یک فنجان
آب سبزیجات یک فنجان
شیر نارگیل کاله خرید آنلاین یک و نیم فنجان
گشنیز تازه یک‌چهارم فنجان
لیموترش تازه یک عدد
نمک نصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه خوراک ماش گیاهی و خوشمزه در خانه

شما با استفاده از ماش علاوه بر ماش پلو و آش ماش می‌توانید خوراکی خوشمزه و گیاهی تهیه کنید که طعم آن همه را شگفت‌زده خواهد کرد. برای تهیه این خوراک بهتر است ماش‌ها را از شب قبل خیس کنید. پوست پیاز و هویج را بگیرید و آن‌ها را ریز خرد کنید. سیرها را هم خیلی ریز خرد کنید. قسمت وسط فلفل هالوپینیو را خارج کرده و آن را ریز خرد کنید. برگ‌های گشنیز تازه را ریز خرد کنید. اگر طعم گشنیز را در غذا دوست ندارید، می‌توانید آن را حذف کنید با به جای آن از جعفری استفاده کنید. آب لیموترش را هم بگیرید و کنار بگذارید.

در یک قابلمه بزرگ، روغن نارگیل بریزید و اجازه دهید روی حرارت متوسط گرم شود. پیاز، سیر، هویج، پودر زنجبیل، فلفل هالوپینیو، نمک و پودر زیره را اضافه کنید و هم بزنید. به مدت پنج دقیقه مواد را تفت دهید تا پیاز نرم و طلایی شود.

آب ماش خیس خورده را دور بریزید و ماش را به قابلمه اضافه کنید. شیر نارگیل و آب سبزیجات را درون قابلمه بریزید و اجازه دهید بجوشند. سپس زیر حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند تا ماش‌‌ها نرم شوند. سپس زیر حرارت را کم کنید.

پس از جا افنتادن خوراک ماش را به ظرف سرو منتقل کنید و آب لیموترش تازه را روی آن بریزید. گشنیز خرد شده را نیز برای تزئین روی آن بریزید و همان‌طور که گرم است، سرو کنید. خوراک ماش شما آماده است. نوش جان.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار