گوناگون

رونمایی شرکت ترما، از فناوری انقلابی رادار شناسایی پهپاد

رونمایی شرکت ترما، از فناوری انقلابی رادار شناسایی پهپاد

این رادار مجهز به هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی، می تواند داده های دریافتی را به طور جامع تجزیه و تحلیل کند تا پهپادها را با دقت استثنایی شناسایی کند

به گزارش پارسینه به نقل از EDR Magazine ، ترما ، شرکت راهبر فناوری در سیستم‌های راداری و دفاعی پیشرفته، مفتخر است که قابلیت جدید خود را در کشف پهپادها که انقلابی در این زمینه است به عنوان یک افزونه که برای رادارهای موجود ترما طراحی شده  معرفی کند.

این قابلیت نوآورانه شناسایی پهپاد یک جهش قابل توجه در فناوری است که شامل مجموعه ای از قابلیت ها است که صنعت را با یک تشخیص دقیق که فراتر از سیستم های راداری معمولی است، بازتعریف می کند.

در اکتبر ۲۰۲۲، ترما قابلیت مشابهی را برای رادارهای نظارتی دریایی سری SCANTER 6000 راه اندازی کرد. اکنون زمان آن فرا رسیده است که رادارهای زمینی سری SCANTER 5000 با قابلیت تشخیص هواپیماهای بدون سرنشین عالی تقویت شوند.

 

این رادار مجهز به هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی، می تواند داده های دریافتی را به طور جامع تجزیه و تحلیل کند تا پهپادها را با دقت استثنایی شناسایی کند و بین پهپادها و سایر اشیاء پرنده مانند گله پرندگان و هواپیماها تمایز قائل شود.

 

سری SCANTER 5000 با ارائه برد تشخیص خیره کننده ۱۰ کیلومتری برای پهپادهای ۵ کیلوگرمی، عملکرد بهتری نسبت به سایر محصولات موجود در بازار دارد و زمان پاسخگویی طولانی‌تری را برای اپراتورها فراهم می‌کند و آگاهی موقعیتی را فراهم می کند. 

قابل ذکر است، در قابلیت تشخیص پهپاد نه تنها جهت هواپیما یا شیء را تعیین می کند، بلکه آن را طبقه بندی می کند و اپراتورها را با اطلاعات ارزشمند برای تصمیم گیری آگاهانه توانمند می کند.

این قابلیت تشخیص پهپاد، به طور یکپارچه در یک فرآیند دقیق که به چهار مرحله مهم تقسیم می‌شود، عمل می‌کند: تشخیص، ردیابی، طبقه‌بندی و شناسایی. این بالاترین سطح اطمینان را در نتایج تضمین می کند و جایی برای عدم اطمینان باقی نمی گذارد. افزونه تشخیص هواپیمای بدون سرنشین Terma به عنوان گواهی بر نوآوری و قابلیت اطمینان است و نتایجی را ارائه می دهد، جایی که بسیاری از راه حل های مشابه با شکست مواجه شده اند. 

جسپر تولستروپ، متخصص ارشد رادار، محصولات و برنامه ها در ترما می گوید: « ما از معرفی افزونه پیشگامانه خود، یک تغییر دهنده واقعی بازی در فناوری تشخیص هواپیماهای بدون سرنشین، هیجان زده هستیم. قابلیت ضد پهپاد ما با دقت بی‌نظیر، تجزیه و تحلیل داده‌های جامع و برد چشمگیر، استاندارد جدیدی را برای صنعت تعیین می‌کند.

 ما مفتخریم که این راه حل پیشرفته را به مشتریان گرامی خود ارائه می دهیم که امنیت و ایمنی را در طیف وسیعی از برنامه ها افزایش می دهد». 

 

شناسایی پهپاد ترما برای طیف وسیعی از کاربردهای راداری، از جمله اپراتورها در بنادر، خطوط ساحلی، سکوهای دریایی و زیرساخت‌های حیاتی، طراحی شده است و به ویژه برای حفاظت از نیروگاه های بادی و سکوهای نفتی دریایی ارزشمند است. علاوه بر این، می توان آن را در فرودگاه های غیرنظامی برای شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین و نظارت بر پرندگان مستقر کرد و ایمنی و امنیت را افزایش داد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار