گوناگون

سرنوشت عقاب مونتاژ شده در ایران چه شد؟

سرنوشت عقاب مونتاژ شده در ایران چه شد؟

پارسینه: اولین فرزند پروژه ایران ۱۴۰ که با شماره بدنه  36525301005 در ایران مونتاژ شد و در ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۷۹ اولین پرواز خود را انجام داد.

به گزارش پارسینه ، اولین فرزند پروژه ایران ۱۴۰ که با شماره بدنه 36525301005 در ایران مونتاژ شد و در ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۷۹ اولین پرواز خود را انجام داد. این کیت در خارکیف اوکراین ساخته شد، مدتی در هواپیمایی سفیران خدمت کرد. این هواپیما مانند سایر خواهرانش زمین گیر شد اما در سال ۱۳۹۹ با اضافه کرد جایگاه اپراتور الکترونیک و یک اپتیک دید حرارتی زیر بدنه تبدیل به هواپیمای گشت دریایی شد و عقاب لقب گرفت هرچند در نهایت کار به جایی نبرد.

این هواپیما با طولی معادل ۲۲.۶ متر ، پهنای ۲.۸ متر و فاصله دو سر بال ۲۴.۵ متر با استفاده از دو موتور توربوپراپ Klimov TV3 117VMA SBM1 با نهایت توان هرکدام ۱۸۳۸ کیلووات معادل ۲۴۶۵ اسب بخار توانایی رسیدن به نهایت سرعت ۵۷۵ کیلومتر بر ساعت و برد ۳۷۰۰ کیلومتر را دارا می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

  • جنرال

    وای برمردم بدبخت ایران یه شرکتی توژاپن هست به نام کوبوتا کشاورزان بدبخت شمال تراکتورش دارن برای یه فیلتریک میلیون پول پرداخت میکنن من فیلترش راباز کردم چشمت روز بدنبینه دیدم کاغذباسیم ظرف شوئی درست کردن میدونی چقدرازپول مردم ازایران خارج میشه حالا میخان هواااااااااپیمادرست کنن کییییییییی باورررررررداررررررررر

  • هیچ کس

    یه دونش که تو ارومیه ترکید تولید ایربک پراید به کجا سید

  • مهدی

    مسوولین ما در تورم و گرانی و سود بانکی موندن چه برسه به ....

  • ناشناس

    به نظر من دولت و مسئولین اول سوار شند ، قطعا در اولین پرواز به کیفیتش پی می بریم ،

  • M.s.t

    ابرقدرت اقتصاد خاورمیانه یه ابو طیاره رو‌ بازسازی کردن چه ذوقی میکن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار