گوناگون

افشای تقلب بزرگ تویوتا درباره پرادو و لندکروز خبرساز شد

افشای تقلب بزرگ تویوتا درباره پرادو و لندکروز خبرساز شد

تویوتا در بیانیه ای فاش ساخت که در آزمایش تاییدیه پیشرانه‌های دیزلی خودروهای هایلوکس، فورچونر، هایس، لندکروزر سری ۳۰۰، پرادو و لکسوس LX تقلب کرده داده است.

خبر آنلاین نوشت: بیانیه‌ای توسط تویوتا منتشر و در آن اعلام شد بی‌نظمی‌هایی در خلال تست‌های مربوط به قدرت پیشرانه‌های دیزلی محصولات محبوبی همچون هایلوکس و پرادو رخ داده است. در این خودروها از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری استفاده شده و بنا به گفته تویوتا، مقامات کمپانی تصمیم گرفته‌اند به‌طور موقت تحویل خودروهای مجهز به این پیشرانه به مشتریان را متوقف سازند.

سه پیشرانه‌ای که تحت تأثیر این مشکل هستند عبارت‌اند از نمونه ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری توربودیزل ۱GD، پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربودیزل ۲GD و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربو دیزل F33A. خودروهای تحت تأثیر این قضیه نیز شامل هایلوکس، فورچونر، پرادو، لندکروزر سری ۳۰۰ و لکسوس LX هستند. علاوه بر این مدل‌های ون و کامیونت همچون اینووا، هایس و دینا تحت تأثیر مشکل موردبحث قرار گرفته‌اند.

سخنگوی تویوتا اعلام کرده است حدود ۸۴ هزار دستگاه خودرو در سراسر دنیا متأثر از این موضوع هستند هرچند نسل جدید لندکروزر پرادو که قرار است تا چندی دیگر در برخی بازارها ارائه شود شامل آن نخواهد بود. تویوتا می‌گوید گزارش این به اصطلاح بی‌نظمی‌ها را از طریق تست‌های بخش صدور گواهینامه آلایندگی لیفتراک‌ها و ماشین‌آلات ساختمانی خود دریافت نموده است. نکته مهم اینکه مشکلات این پیشرانه‌ها به قدرت خروجی آن‌ها مرتبط است نه تست‌های آلایندگی.

این برند ژاپنی در بیانیه خود گفته است: بررسی‌ها نشان داده است که بی‌نظمی‌هایی در زمان تست قدرت خروجی پیشرانه‌ها به ‌منظور صدور تأییدیه سه پیشرانه دیزلی رخ داده است. در خلال تست‌های تأییدیه، قدرت خروجی پیشرانه با استفاده از ECU هایی که دارای نرم‌افزار متفاوتی نسبت به مدل‌های تولیدی هستند به دست می‌آید بنابراین این نتایج می‌توانند با مقادیر اعلامی متفاوت باشند. ده خودرو در بازارهای جهانی از این پیشرانه‌ها استفاده می‌کنند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار