گوناگون

اگر جانتان را دوست دارید این نمک‌ها را نخورید!

اگر جانتان را دوست دارید این نمک‌ها را نخورید!

استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه نمک‌هایی که توسط مردم خریداری می‌شود باید دارای مُهر و تأیید وزارت بهداشت باشد، افزود: نمک‌های بدون مُهر وزارت بهداشت سَم است.

به گزارش پارسینه و به نقل از مهر، استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران، نمک‌های بدون مُهر تایید وزارت بهداشت را، مثل سم دانست.

کوروش جعفریان با بیان اینکه امروزه مطالب غیر علمی و شبه علمی بر علم غلبه کرده است، گفت: رسانه باید با اطلاع رسانی صحیح و درست، در خصوص مصرف صحیح لبنیات به مردم آگاهی دهد چرا که مصرف لبنیات کم چرب بین ۳۰ تا ۴۰ درصد سرطان را کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: لبنیات کم چرب دیابت را کاهش و لبنیات پرچرب دیابت را افزایش می‌دهد. البته استفاده بیش از اندازه از لبنیات هم دارای عوارض است که نسبت به خواص آن اصلاً به چشم نمی‌آید. یکی از عوارض مصرف خیلی زیاد لبنیات این است که درصد ابتلاء به پروستات و پارکینسون را افزایش می‌دهد.

جعفریان در خصوص میزان مصرف نمک در غذا گفت: نان منبع اصلی نمک در ایران است و بین ۵-۷ گرم در نان‌های سنتی نمک وجود دارد. با مصرف بیش اندازه نمک احتمال ابتلاء به سرطان، پوکی استخوان، فشار خون، دیابت و…، زیاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نمک‌هایی که توسط مردم خریداری می‌شود باید دارای مُهر و تأیید وزارت بهداشت باشد، افزود: نمک‌های بدون مُهر وزارت بهداشت سَم است.

 

ارسال نظر

  • خلیج فارس

    نمکهایی که مردم تحت عنوان نمک ید دار مصرف می کنند ، مخلوط با شن هست ، حتی بسته های با علامت استاندارد ، و شور نیست .

    • سام

      با تصفیه کردن شوری اون رو از بین میبرن مصرف کننده باید بیشتر استفاده کنه تا غذاش طعم بگیره با مصرف بیشتر زودتر میمیره

  • سام

    همین که مهر بخوره روش دیگه سم نیست؟ چظور مردم تا قبل دهه 70 میخوردن سم نبود یهویی تا شما اعلام کردید سم شد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار