گوناگون

نهال میوه در دوره‌های تخفیف: بهترین زمان برای خرید نهال با قیمت ارزان

نهال میوه در دوره‌های تخفیف: بهترین زمان برای خرید نهال با قیمت ارزان

پارسینه: با در نظر گرفتن اینکه نهال میوه از نظر خصوصیات باردهی، مقاومتی و همچنین نحوه تکثیر و تولید دارای تنوع ارقام بوده و شامل نهال‌های بذری، پیوندی، پایه رویشی است لذا از قیمت متفاوتی برخوردار هستند. اما قیمت نهال پالیز نهال با توجه به مرغوبیت و کیفیت نهال‌ها از تعادل بسیار مطلوبی برخوردار بوده، لذا باغداران می‌توانند در مناسب‌ترین زمان خرید نهال، یعنی فصل بهار و رویش این ارقام را تهیه و مورد کشت قرار دهند. خرید نهال در دوره‌های تخفیف که نهالستان‌های معتبر و شناخته شده در نظر می‌گیرند می‌تواند به خریدی با قیمتی اقتصادی و به صرفه منجر شود.

 لازم به ذکر است که خرید نهال ارزان با خریدی اقتصادی بسیار متفاوت و متمایز است. وجه تمایز این خرید این است که شما در خرید اقتصادی از مراجع معتبری مانند پالیز نهال در دوره‌های تخفیف می‌توانید با قیمتی پایین‌تر نهال‌های ضمانت شده، لیبل‌دار و دارای تاییدیه عدم بیماری را با قیمتی بسیار تعادلی انتخاب کنید اما در خرید نهال ارزان که معمولاً توسط افراد و مراکز متفرقه بدون هویت و اعتبار انجام می‌شود شما بدون اطمینان از سلامت و کیفیت نهال و عدم دریافت ضمانت و شناسنامه نهال را خریداری می‌کنید و متعاقباً باید منتظر صدمات و عوارض ناخوشایند آن باشید.

 

شروع باغبانی با خرید نهال در فصل بهار

فصل بهار فصل رویش، فصل زنده شدن زمین و پایان دوره خواب گیاهان و نهال‌های میوه است و خرید نهال در فصل بهار می‌تواند با شروع باغبانی همراه باشد. نهال‌های میوه از جمله ارقامی  هستند که به واسطه آنها امنیت و زنجیره غذایی حفظ شده و علاوه بر سرسبزی، طراوت و سرزندگی طبیعت سهم فوق العاده‌ای در امنیت غذایی، کسب درآمد و اشتغالزایی دارند. در فصل بهار به دلیل ملایم‌تر شدن هوا، اتمام سرمای زمستانه و گرمتر شدن زمین، خرید نهال و کاشت آن بسیار رواج دارد.

اما در پروسه خرید نهال انتخاب رقم مناسب با زمین زراعی و اقلیم کاشت نیازمند تخصص و تجربه بالا است. شناخت و تفکیک نهال‌ها از نظر سن و مناسبت با اقلیم می‌تواند کاری چالش برانگیز باشد. همچنین مرتفع‌سازی نیازهای نهال بر اساس خصوصیات ژنتیکی و مهیاسازی بستر کاشت نیز باید با توجه و دقت همراه باشد.

Screenshot 2024-01-11 102000

 

احداث باغ میوه با بهترین نهال‌ها

نهال‌های میوه به دلیل ثمره پرتقاضا خوراکی و مهم در زنجیره غذایی از جمله نهال‌های ثروت آفرینی هستند که احداث باغ میوه با بهترین نهال‌ها می‌تواند در زمره مشاغل سودده و تجاری قرار بگیرد. باغداری از دیرباز در زمین‌های زراعی و توسط باغبانان سنتی به شکل‌های قدیمی انجام می‌گرفت اما امروزه در جهت کاهش هزینه‌های رسیدگی، داشتن باغات میوه پرسود و مدرن و اقتصادی، شناخت نهال‌های سالم، زود بازده، مقاوم و با راندمان تولید بالا باعث می‌شود خرید از مسیر درستی پیش رفته و با مناسب‌ترین قیمت نهال پالیز نهال آنها تهیه کرد.

در کنار خرید نهال سالم، موفقیت این باغات منوط به مهیاسازی منطقه رشد مطلوب و رسیدگی‌های باغدار است. با توجه به اینکه نهال‌های میوه از نظر نوع گلدهی، خصوصیات ژنتیکی به ارقام گرمسیری سرسیری و معتدل تقسیم بندی می‌شوند و هر نهال به میزان متفاوتی رطوبت، گرما، سرما و آفات را می‌تواند تحمل کند، لذا انتخاب و خرید نهال مناسب با متعادل‌ترین قیمت نهال پالیز نهال می‌تواند از  اقدامات اولیه در کنار عوامل اقتصادی و محیطی باشد.

آشنایی با  قیمت نهال جهت خریدی اقتصادی

 شاید برای اقتصادی شدن خرید نهال ترجیح دهید آن را از افراد دستفروش کنار خیابان تهیه کنید اما قیمت نهال  پرورش داده شده در نهالستان مجهز و تخصصی منطبق بر اصول علمی بوده و سطح مرغوبیت و کیفیت این نهال ها کنترل و تقویت می‌شود، کما این که کیفیت میوه‌های این دو مرکز از هیچ نظر با هم سنخیت نخواهد داشت. پس هیچ موقع در خرید کمیت را فدای قیمت نکنید زیرا هیچ ارزانی بی دلیل نخواهد بود.

در نهالستان بزرگ مهندس سعید قاسمی با ۵ دهه سابقه فعال و مفید در زمینه تولید انواع نهال میوه، تخصص تجربه و اطلاعات علمی و متدها نوین  در هم آمیخته شده تا در نهایت نهالی پربار، مقاوم به آفات، سلامت و مرغوب تولید شود. در این نهالستان کلیه ارقام کمیاب، پیوندی، اصلاحی، بذری، تجاری، غیرتجاری موجود است. کما اینکه در بخش زیر به صورت اجمالی قیمت این ارقام قید می‌شود.

  • گردو ۸۰ تا ۲۲۰ هزار
  • بادام ۵۰ تا ۶۰ تومان
  • هلو ۵۵ تا ۷۰ هزار
  • سیب ۴۰ تا ۸۵
  • انگور ۳۰ تا ۲۰۰
  •  گیلاس ۵۰ تا ۸۰
  • آلبالو ۵۰ تا ۸۰
  •  گیلاس ۶۰ تا ۸۰
  • زردآلو ۵۰ تا ۸۰
  • شلیل ۴۰ تا ۸۰
  • گوجه سبز ۶۰ تا ۱۰۰
  •  گلابی ۶۰ تا ۱۱۰
  • انار ۳۰ تا ۲۰۰
  • انجیر ۸۰ تا ۱۱۰
  •  سنجد ۷۰ تا ۷۵
  •  زرشک ۴۰ تا ۵۰
  • عناب ۱۴۰ تا ۱۵۰
  • پسته ۱۵ تا ۲۵۰
  • رازبری ۱۳۰ تا ۱۵۰
  • خرمالو ۱۱۰ تا ۱۳۰
  •  زیتون ۶۰ تا  ۱۱۰
  •  صنوبر ۱۵ تا ۲۵
  •  گل محمدی ۲۰ تا ۲۵

خرید نهال ارزان قیمت

بسیاری از سرمایه‌گذاران برای مدیریت بهینه منابع مالی و سرمایه‌های صرف شده در این پروسه به دنبال خرید نهال ارزان قیمت از مراکز متفرقه یا سطح شهر هستند. با توجه به هزینه‌های تولیدی پایین برای تولید چنین ارقامی مسلماً قیمت آنها یک سوم نهالستان‌های معتبر و شناخته شده خواهد بود. با وجود چنین قیمت‌هایی سوال پیش می‌آید که چرا نهالستان‌های شناخته شده و فعال زیر نظر جهاد کشاورزی معمولاً از خریدار و مشتری بیشتری برخوردار بوده و پر رفت و آمد و شلوغ هستند؟؟

 به سادگی می‌توان به جواب این چرایی رسید، زیرا نهال‌هایی که در نهالستان‌های نمونه و معتبر مانند نهالستان مهندس قاسمی تولید می‌شود از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و در جهت تایید این کیفیت و سلامت، ضمانت ۲ ساله، تضمین برگشت، کارت قرنطینه استانی و شناسنامه لیبل‌دار همراه نهال عرضه می‌گردد. در نتیجه قیمت متعادلی که برای چنین ارقامی پرداخت می‌شود قابل قیاس با نهال‌های بیمار، ناقل آفات یا بی بنیه و ضعیف مراکز متفرقه نبوده و خیال باغداران از  سلامت و باردهی نهال آسوده خاطر خواهند بود.

مزایای پیش خرید نهال در دوره های تخفیف

نهالستان‌های معتبر و مرکزی فعال زیر نظر جهاد کشاورزی به دلیل کیفیت بالای نهال‌ها از رضایت باغداران و فروش بیشتری برخوردار بوده و در جهت مستمر بودن این رضایت پیش خرید نهال را در دوره‌های تخفیف ایجاد می‌کنند تا باغداران بتوانند با قیمتی بسیار پایین، نهال‌هایی با کیفیت، پیوندی و اصلاح نژاد شده را دریافت کنند. از جمله مزایای پیش خرید نهال می‌تواند موارد زیر باشد.

  • در این گونه خریدها، بدون صرف زمان و هزینه‌های رفت و آمد می‌توان به صورت اینترنتی خرید نهال را انجام داده و تا موعد کاشت در نهالستان به صورت امانی به رشد خود ادامه دهد.
  • قیمت نهال در این دوره‌ها به انضمام تخفیف‌های دوره‌ای بسیار متعادل و کمتر خواهد بود. در نتیجه برای باغدار صرفه اقتصادی دارد.
  • به دلیل تقاضای بالا برای خرید نهال‌های پرباری مانند پیوندی و اصلاح نژادی به دلیل محبوبیت سریع‌تر فروخته شده و بعضاً موجودی آنها به اتمام می‌رسد. در پیش خرید بدون نگرانی از اتمام موجودی می‌توان خرید را انجام داد.

777

معتبرترین سایت در زمینه خرید انواع نهال سایت پالیز نهال به ادرس “paliznahal.ir” می باشد. Paliznahal.ir با در اختیاز داشتن کادر مجرب و حرفه ای و نهالستان های تخصصی جهت خرید انواع نهال به مرجع اصلی خرید نهال، نهالستان تبدیل شده است. علاوه بر آن می توانید با مراجعه به paliznahal و شرکت پالیز نهال از قیمت نهال مطلع شده و خرید خود را نهایی کنید.

جمع‌بندی

مسلما خرید نهال غیر از فصول کاشت به صورت پیش خرید از مراکز معتبر با ضمانت سلامت و مرغوبیت و در دوره‌های تخفیف می‌تواند خرید نهال برای باغدار را اقتصادی و به صرفه کند.

تماس با پالیز نهال:

09144501003

09144501009

منبع: پالیز نهال – paliznahal.ir

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار