گوناگون

ساخت توربین‌های قوی‌تر با الهام از بال مرغ دریایی

ساخت توربین‌های قوی‌تر با الهام از بال مرغ دریایی

پارسینه: محققان به تازگی توربین‌هایی را با الهام از بال مرغ دریایی ساختند که نسبت به مدل‌های پیشین ۱۰ تا ۱۵ درصد انرژی بیشتری تولید می‌کند.

توربین‌های بادی بزرگ دارای تیغه‌هایی شبیه به نهنگ گوژپشت هستند، اما این تیغه‌ها نمی‌توانند برای توربین‌های کوچک‌تر کارآمد باشند، از همین محققان در مطالعات جدید خود برای ساخت تیغه‌های توربین‌های کوچک‌تر از بال‌های مرغ دریایی الهام گرفتند.

براساس گزارش «نیواطلس»، «جورج شلورت» مدرس مهندسی مکانیک در دانشگاه «دایکین» استرالیا گفت: طراحی تیغه‌های بزرگ برای آیرودینامیک‌های توربین‌های کوچک‌تر مناسب نیستند. از همین رو ما با ایستادن درکنار ساحل و نگاهی به مرغ دریایی توانستیم ظرفیت تولید توربین‌های کوچک را بهبود بخشیم. ساختار بال‌های این پرنده به گونه‌ای است که به هنگام پرواز در باد، آیرودینامیک باد را بهتر از هر سازه انسانی انجام می‌دهد. به نظر من طبیعت راهی برای پیدا کردن راه‌حل‌های بی‌نظیر است.
ساخت توربین‌های قوی‌تر با الهام از بال مرغ دریایی

طبق این گزارش، «آرون جوزف توماس» دانشجوی ارشد این دانشگاه با در نظر گرفتن این موضوع، عملکرد تیغه‌های الهام گرفته شده از بال مرغ دریایی را در یک شبیه‌سازی کامپیوتری آزمایش کرد.

وی همچنین با استفاده از اطلاعات بادی جمع‌آوری شده در شهر بندری «جیلانگ» استرالیا، تشخیص داد که یک توربین کوچک با تیغه‌هایی شبیه به بال مرغ دریایی، ۱۰ تا ۱۵ درصد انرژی بیشتری نسبت به تیغه‌های مرسوم آزاد می‌کند.
منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار