گوناگون

کسانی که اعتماد به نفس دارند این کار‌ها را انجام نمی‌دهند

کسانی که اعتماد به نفس دارند این کار‌ها را انجام نمی‌دهند

پارسینه: کسانی که اعتماد به نفس دارند می‌دانند چه چیزی برای آن‌ها ارزشمند است و چه می‌خواهند. آن‌ها عادت‌ها و الگو‌های فکری که به رسیدنشان به هدف کمک می‌کند را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. در ادامه با کار‌هایی که این افراد انجام نمی‌دهند آشنا شوید. شاید شما هم یکی از آن‌ها باشید.


کسانی که اعتماد به نفس دارند می‌دانند چه چیزی برای آن‌ها ارزشمند است و چه می‌خواهند. آن‌ها عادت‌ها و الگو‌های فکری که به رسیدنشان به هدف کمک می‌کند را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. در ادامه با کار‌هایی که این افراد انجام نمی‌دهند آشنا شوید. شاید شما هم یکی از آن‌ها باشید.

آن‌ها باورشان این نیست که از دیگران کم ارزش‌تر هستند

یکی از باور‌هایی که در ایجاد اعتماد به نفس نقش مهمی دارد این است که "ارزش من به عنوان یک شخص با دیگران برابر است" و این یعنی به اندازه دیگران حق دارید که برای خودتان زندگی کنید، اهداف تان را دنبال کنید و از زندگی لذت ببرید.

آن‌ها از عدم اعتماد به خود نمی‌ترسند

کسانی که اعتماد به نفس دارند می‌دانند که نداشتن اعتماد به خود چیز بدی نیست. گاهی اوقات ترس یعنی عدم آمادگی برای یک کار مهم مثل ارائه سخنرانی یا مصاحبه؛ و تمرین باعث می‌شود این فشار ذهنی را کم کنید. گاهی اوقات نیز احسلس عدم اعتماد به خود می‌گوید اطلاعات بیشتری کسب کنید، مسیرتان را عوض کنید و یا کمی به خودتان استراحت بدهید.

آن‌ها منتظر حرکت بزرگ نمی‌مانند

تصور ما از افراد با اعتماد به نفس کسانی هستند که قدم‌های بزرگی برداشته اند، اما ویژگی شاخص آن‌ها این است که در قدم‌های کوچ شجاعت و جسارت به خرج می‌دهند. آن‌ها با احساس موفقیت و حمایت از دیگران تغییرات تدریجی در خودشان ایجاد کرده اند.

آن‌ها اعتماد به نفس را با غرور اشتباه نمی‌گیرند

بعضی‌ها از اعتماد ب. نفس می‌ترسند، چون آن را با غرور و تکبر اشتباه می‌گیرند. در واقع وقتی اعتماد به نفس دارید کمتر به خودتان تمرکز می‌کنید و بیشتر به اطرافیان تان توجه می‌کنید.

آن‌ها از درگیری نمی‌ترسند

کسی که اعتماد به نفس دارد از درگیری فرار نمی‌کند و بدون این که حالت دفاعی بگیرد آن را می‌پذیرد. وقتی به ارزش خودتان پی نبرده باشید هنگام بحث و درگیری دائم انتقاد و مخالفت می‌کنید و اجازه نمی‌دهید کسی بر خلاف شما حرف بزند. اعتماد به نفس به این معنی نیست که هنگام درگیری دیگران را تحقیر کنید بلکه باید هم نظرات خود را بگویید و هم نظرات دیگران را گوش بدهید.

آن‌ها از شکست نمی‌ترسند

اعتماد به نفس به این معنی نیست که هیچوقت شکست نمی‌خورید، همیشه لبخند می‌زنید و هیچوقت اضطراب و استرس را تجربه نمی‌کنید. بلکه به این معنی است که می‌توانید تمام این احساسات را کنترل کرده و برای غلبه به مشکلات و چالش‌ها پیش بروید.

آن‌ها به دنبال کمال گرایی نیستند

کمال گرایی یکی از آن افکار غلط است که از کمبود اعتماد به نفس نشات می‌گیرد. اگر باورتان این باشد که بدون هیچ حرکتی باید خیلی چیز‌ها را داشته باشید این افکار جلوی تلاش شما برای چیز‌های ارزشمند را می‌گیرد.

آن‌ها هر چیزی که در تبلیغات می‌بینند را باور نمی‌کنند

بسیاری از تبلیغات برای فروش محصول خود کاری می‌کنند که نسبت به خودتان احساس بدی پیدا کنید. به عنوان مشکلی در ظاهرتان که تا آن زمان متوجهش نشده بودید.

آن‌ها هر چیزی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینند را باور نمی‌کنند
در شبکه‌های اجتماعی احساس می‌کنید همه زندگی خوبی دارند. ازدواج عالی شغل رویایی و خیلی موارد دیگر…، اما فراموش نکنید تمام تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند سرشار از دروغ و اغراق هستند. همه آدم‌ها مشکلات و نقص‌های جسمی دارند، اما در فضای مجازی آن را با دیگران به اشتراک نمی‌گذارند.

آن‌ها از امتحان کردن چیز‌های جدید نمی‌ترسند
خیلی‌ها کار جدیدی را امتحان نمی‌کنند، چون از شکست می‌ترسند. آن‌ها قبل از این که وارد عمل شوند مطمئن می‌شوند که این کار ۱۰۰ درصد عالی و بدون نقص است. اگر شکست را به عنوان بخشی از زندگی بپذیرید موفق‌تر می‌شوید.

آن‌ها به خودشان تمرکز نمی‌کنند
تمرکز به خود یعنی تصور این که دیگران همیشه حواسشان به شما هست و یا هر چیزی که به زبان می‌آورید احمقانه و اشتباه است. وقتی از این قفسی که برای خودتان ساخته اید بیرون بیایید بهتر می‌توانید با دیگران ارتباط سازنده برقرار کنید.
منبع: بدونیم

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار