گوناگون

آخرین رتبه بندی قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان/ایران در کدام رده قرار دارد؟

آخرین رتبه بندی قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان/ایران در کدام رده قرار دارد؟

در جدیدترین رده‌بندی قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۲۴، سنگاپور و ژاپن اعلام کرده‌اند که دارای معتبرترین گذرنامه هستند.

در جدیدترین رده‌بندی قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۲۴، شش کشور اعلام کرده‌اند که دارای معتبرترین گذرنامه هستند. این شش کشور شامل سنگاپور، ژاپن، اسپانیا، فرانسه، آلمان و ایتالیا است. این اعلام در حالی صورت گرفته که در پنج سال گذشته، سنگاپور و ژاپن در صدر این رده‌بندی بودند.

بر اساس این رتبه‌بندی، شهروندان این شش کشور می‌توانند بدون نیاز به ویزا به ۱۹۴ کشور سفر کرده و دارای معتبرترین گذرنامه جهان باشند. سپس کشورهایی چون کره جنوبی، فنلاند و سوئد حضور دارند که دارندگان گذرنامه‌های آن‌ها می‌توانند به ۱۹۳ کشور بدون نیاز به ویزا سفر کنند. در رده‌های پایین‌تر، دانمارک، ایرلند، هلند و اتریش، و بریتانیا نیز قرار دارند.

ایران در این رده‌بندی از ۱۰۴ کشور در رده نود و پنجم قرار دارد. شهروندان ایرانی با پاسپورت خود می‌توانند به ۴۵ کشور بدون نیاز به ویزا سفر کنند. در این لیست، تنها چند کشور از جمله نیجریه، سودان، اریتره، بنگلادش، کره شمال، لیبی، سری‌لانکا، سومالی، یمن، پاکستان، عراق، سوریه و افغانستان وضعیت بدتری از ایران دارند.

در پایان جدول، افغانستان قرار دارد که شهروندان این کشور تنها می‌توانند به ۲۸ کشور بدون ویزا سفر کنند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار