گوناگون

آغاز فروش جنگنده های ژاپنی برای اولین بار پس از جنگ جهانی+تصاویر

آغاز فروش جنگنده های ژاپنی برای اولین بار پس از جنگ جهانی+تصاویر

دولت ژاپن در آخرین حرکت بر خلاف سیاست‌های صلح‌آمیز خود که از بعد از جنگ جهانی دوم اتخاذ کرده است، امکان فروش هواپیماهای جنگنده جدیدی که به همراه بریتانیا و ایتالیا در دست توسعه دارد را تصویب کرد.

توکیو قوانین صادرات تسلیحات خود را تسهیل کرد تا اجازه دهد جت‌ها به کشورهایی که ژاپن با آنها پیمان دفاعی امضا کرده است، و در حال جنگ نیستند، فروخته شود. فروش هر مورد جت نیاز به تأیید دولت دارد.

ژاپن در دسامبر سال 2022 برای توسعه یک جت جنگنده جدید موسوم به «طوفان» که از هوش مصنوعی و سنسورهای پیشرفته برای کمک به خلبان استفاده می‌کند، همکاری خود را با ایتالیا و بریتانیا آغاز کرد. نتیجه این پروژه، که اولین همکاری تسلیحاتی ژاپن با کشوری غیر از آمریکاست، در سال 2035 به بهره‌برداری می‌رسد.

مقر توسعه این هواپیما در انگلیس واقع خواهد شد. شرکت دفاعی BAE Systems با مشارکت شرکت های متعدد دیگر از بریتانیا و سایر کشورهای شرکت کننده مسئول این امر خواهد بود.

این برنامه جدید هواپیماهای جنگی GCAPبرنامه جهانی رزمی هوایی) نام دارد و با پروژه مشابهی به نام FCAS سیستم هوایی رزمی آینده) که توسط آلمان، فرانسه و اسپانیا اداره می شود، رقابت می کند.


ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار