گوناگون

چینی ها به بازار موتورسنگین هم رحم نکردند!

چینی ها به بازار موتورسنگین هم رحم نکردند!

سی اف موتو یکی از 10 شرکت پرآوازه چینی هاست که در بیشتر نقاط جهان شعبه دارد و این روزها سر از مسابقات موتور سواری حرفه ای درآورده است.

به گزارش پارسینه، سی اف موتو یکی از ۱۰ شرکت پرآوازه چینی هاست که در بیشتر نقاط جهان شعبه دارد و این روزها سر از مسابقات موتور سواری حرفه ای درآورده است.

این شرکت چینی که در ساخت موتورسیکلت عملکرد فوق العاده ای دارد در کشور ما نیز محبوب بسیاری از موتورسواران است و در کلاس ۲۵۰ سی سی موتورسیکلت های خوبی را روانه بازار کرده است، البته تنها مشکل این موتورها در ایران کمبود قطعات است و در حقیقت محصولات خوب این شرکت قربانی ضعف مدیریت بازار ایرانی ها شده است.

ما در اقتصاد ایران قصد تخریب هیچ شرکتی را نداریم بلکه وظیفه خود می دانیم که با تحلیل های درست و منطقی راه درست را پیش روی دوستداران خودرو و موتورسیکلت قرار دهیم. امروز هم تنها قصد بررسی موتور به ظاهر سنگین ۸۰۰ سی سی شرکت سی اف موتو را داریم.

800NK-2-780x470

امروز قصد داریم با هیولای جدید این شرکت در کلاس ۸۰۰ سی سی آشنا شویم، محصولی که تاپ ترین مورد در فهرست این شرکت است.

مشخصات فنی

اگر از هیولای چینی انتظار قدرتی فرازمینی را دارید باید بگوییم که انتظار شما درست است. موتورسیکلت ۸۰۰ سی سی با موتور دو سیلندر موازی ۷۹۹ سی سی با حداکثر. قدرت ۷۴kw@9000rpm (100.6hp) و حداکثر. گشتاور ۸۱N.m@8000rpm، که تجربه سواری قدرتمندتر و خطی‌تری را ارائه می‌دهد. یک تجربه موتور سنگین را با شاسی سبک و وزن نهایی ۱۸۰ کیلویی ارائه می دهد. موتور مجهز به شفت‌های تعادل دوگانه برای سرکوب خطرات سقوط بر اثر لرزش است.کمک فنر های نسبتا نرم هستند اما نه برای چنین حجم موتور و قدرتی که این می تواند نگران کننده باشد.سیستم خنک کننده با آب که در موتورهای بنلی نیز دیده می شود و انگار در تمام موتورهای چینی یک امر عادی است و همه شرکت ها آن را کپی کردند.

ظاهری چینی پسند

شما در نگاه اول یک موتور عضلانی و جذاب را مشاهده خواهید کرد. چراغ های زیبا و دلنواز با طراحی زنبوری شکل که نشان دهنده علاقه چینی ها به این نوع سبک چراغ است. رینگ های فولادی و زیبا و لاستیک های ۱۸۰ این زیبایی را دوچندان می کند. شما به جای کیلومتر شمار یک تبلت فوق العاده در اختیار دارید، به راحتی به گوش تلفن خود وصل می شوید و با سیستم یوزر فرندلی موتور می توانید مسافت های برون شهری را به راحتی تجربه کنید.

800NK-4-1024x683

روی ایمنی خیلی حساب نکنید

خوب در وهله اول انتظار از یک موتورسیکلت ۸۰۰ سی سی یک موتور سنگین با قابلیت های امنیتی بالاست ولی چیزی که دست شما رو می گیرد یک شاسی به شدت قدیمی است که این روزها در هیچ موتورسیکلت دیده نمی شود و کمپانی چینی ظاهرا چیزی به نام امنیت برایش مهم نیست. سیستم های ترمز قدرت توقف ناگهانی را ندارد و شما باید رو سیستم قفل موتور حساب کنید.

800NK-5-1024x683

جمع بندی

شرکت سی اف موتو درذ حقیقت برای کسانی که علاقه خاصی به موتورها سنگین دارند و اما توان هزینه هنگفت را ندارند این امکان را فراهم کرده است که با nk800 یک تحربه خوب را تا ابد به خاطر بسپارید.البته نباید فراموش کنید که این موتور در مقابل رقبای حرفه ای خود چیزی جز یک موتور سبک نیست و خیلی به آن و قدرتش دل نبندید. امنیت این موتور در حد یک موتور ۲۵۰ تک سیلندر است که در حقیقت سی اف موتو یک ارابه مرگ برای دوستداران سرعت طراحی کرده است.

منبع: اقتصاد ایران

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار