گوناگون

حماس به پیشنهاد آتش بس در غزه واکنش نشان داد

حماس به پیشنهاد آتش بس در غزه واکنش نشان داد

یک عضو ارشد جنبش حماس در واکنش به اعلام دوحه در مورد موافقت رژیم صهیونیستی با توافق آتش‌بس و موافقت اولیه مقاومت فلسطین با این توافق، گفت تابدین لحظه نمی‌توان درباره دستیابی به توافق آتش‌بس صحبت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، اسامه حمدان رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ساعاتی پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه قطر درباره موافقت اولیه حماس با پیشنهاد آتش بس در غزه گفت: «ما هنوز در ابتدای راه هستیم و صحبتی برای دستیابی به توافق نیست».

به گزارش فلسطین الیوم، اسامه حمدان تأکید کرد: «تا این لحظه نمی توان صحبتی از دستیابی به توافق کرد».

این در حالی است که ماجد بن محمد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر پنجشنبه شب از موافقت اسرائیل با پیشنهاد آتش‌بس در غزه خبر داد و گفت: جنبش حماس هم موافقت اولیه خود با طرح پیشنهادی آتش‌بس غزه را به ما اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احرونوت نوشت: جنبش حماس اصرار دارد در چارچوب توافق مبادله اسرا، اسیر مروان برغوثی محکوم به ۵ مرتبه حبس ابد و ۴۰ سال حبس، اسیر احمد سعدات دبیرکل جبهه مردمی، عبدالله برغوثی محکوم به ۶۷ سال حبس، حسن سلامه محکوم به ۴۶ مرتبه حبس ابد، عباس السید محکوم به ۳۵ مرتبه حبس ابد و ابراهیم حامد محکوم به ۵۶ مرتبه حبس ابد آزاد شوند.

پیش از این، زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفته بود حماس برای هرگونه توافق در مورد اسرای اسرائیلی، نیاز به «آتش‌بس همه جانبه» دارد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار