گوناگون

نوار غزه قتلگاه سربازان متجاوز؛

رکورد شکنی تلفات صهیونیستها / بیش از ۲۱ سرباز اسرائیلی در یک روز کشته شدند

رکورد شکنی تلفات صهیونیستها / بیش از ۲۱ سرباز اسرائیلی در یک روز کشته شدند

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، صبح سه‌شنبه، سوم بهمن، اعلام کرد که در انفجار و ریزش دو ساختمان که روز دوشنبه در مرکز غزه روی داد در مجموع ۲۱ سرباز این کشور کشته شدند.

به گزارش پارسینه، ارتش اسرائیل شامگاه دوشنبه اعلام کرد سه افسر از تیپ چتربازان آن در حمله‌ای به خان یونس کشته شدند. منابع نظامی گفتند آن‌ها با شلیک آرپی‌جی به ساختمانی که در آن بودند، جان خود را از دست دادند. در جریان این حمله‌ها، به ادعای ارتش اسرائیل ۵۰ عامل حماس از جمله چند فرمانده نیز کشته شدند.

علاوه بر این  ۲۱ سرباز دیگر ارتش اسرائیل هم طی انفجاری در دو ساختمان دو طبقه به صورت دسته‌جمعی کشته شدند. با احتساب سه سرباز اسرائیلی دیگر که در همین روز کشته شده بودند این بزرگ‌ترین تلفات ارتش اسرائیل در یک روز در جنگ غزه توصیف شده است.

به گفته ادعای هاگاری، انفجارها در منطقه‌ای که حدود ۶۰۰ متر از مرز اسرائیل فاصله دارد و هنگامی روی داد که نیروهای ارتش در حال پاکسازی و تخریب ساختمان‌های حماس برای ایجاد منطقه حائل که بازگشت صهیونیستهای مرزنشین به خانه‌های خود را تامین کند بودند.

در پی اعلام این خبر، اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور رژیم صهیونیستی گفت امروز «صبحی تحمل‌ناپذیر است.»

اسرائیل اکنون حملات خود را در اصلی‌ترین شهر جنوب غزه در خان یونس متمرکز کرده است، جایی که معتقد است مقر اصلی نیروهای حماس است.

از سوی دیگر در همین حال محافل فلسطینی‌ها می‌گویند جنوب باریکه غزه شدیدترین بمباران از زمان آغاز جنگ غزه را تجربه کرده‌اند. در همین حال جمعیت هلال احمر فلسطینی می‌گوید ساختمان این نهاد در خان یونس زیر آتش توپخانه اسرائیل آسیب‌دیده است . افرادی که در آنجا پناه گرفته بودند مجروح شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که نیروهای اسرائیلی همچنین به سمت منطقه ساحلی مساوی پیشروی کرده‌اند. اسرائیل این منطقه را در زمره مناطق امن طبقه‌بندی کرده بود.

مقام‌های درمانی حماس می‌گویند ۵۰ نفر یکشنبه شب در جنوب خان یونس کشته شدند. همزمان مراکز درمانی در خان یونس در محاصره نیروهای اسرائیلی است و این بدان معناست که امکان آسیب‌دیدگان امکان دسترسی به مراکز پزشکی را ندارند.

در واکنش به مرگ گروهی از سربازان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه مدعی شد که ارتش «تا رسیدن به پیروزی مطلق» به جنگ در غزه ادامه دهد.

پیشتر وب‌سایت آکسیوس در روز دوشنبه به نقل از دو مقام اسرائیلی گزارش داده بود که این کشور پیشنهاد توافقی چندمرحله‌ای مبنی بر توقف دو ماهه در جنگ غزه در ازای آزادی همه گروگان‌های باقیمانده در این باریکه را ارائه کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار