گوناگون

هواپیمای ترامپ یک هتل پرنده است + عکس

هواپیمای ترامپ یک هتل پرنده است + عکس

چندین اتاق خواب، یک اتاق غذاخوری، یک سالن استراحت، یک اتاق کنفرانس، دو اتاق مهمان و سه حمام با وسایل روکش طلا همگی امکاناتی است که ترامپ در این هواپیما دست و پاکرده است.

هواپیمای شخصی دونالد ترامپ یک بوئینگ ۷۵۷ سفارشی خود او محسوب می‌شود که «ترامپ فورس وان» نامگذاری شده است. رئیس جمهور سابق آمریکا این جامبوجت را در سال ۲۰۱۰ از پل آلن یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت، به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار خرید و آن را به یکی از لوکس‌ترین جت های خصوصی افراد مشهور تبدیل کرد. فقط جت شخصی کیم کارداشیان و چند نفر دیگر در راس آن قرار دارند. قبل از اینکه هواپیما به پل آلن برسد، یک هواپیمای تجاری بود که اولین پرواز خود را در سال ۱۹۹۱ انجام داد. این هواپیما قبل از این در ناوگان استرلینگ ایرویز کشور دانمارک و خطوط هوایی TAESA مکزیک پرواز کرده است.

بوئینگ ترامپ ظرفیت جابجایی بیش از ۲۰۰ مسافر را دارد که معمولاً ترامپ از آن برای اعضای خانواده و بادیگاردهایش استفاده می‌کند ولی برای اینکه بفهمید چقدر کار روی جت انجام شده است، هواپیمای تجاری ۲۰۰ نفره سابق اکنون فقط می‌تواند ۴۳ نفر را حمل کند چون تقریبا تبدیل به یک هتل سیار شده است.

چندین اتاق خواب، یک اتاق غذاخوری، یک سالن استراحت، یک اتاق کنفرانس، دو اتاق مهمان و سه حمام با وسایل روکش طلا همگی امکاناتی است که ترامپ دستور آنها را داده است. روی ملحفه‌ها و روکش‌های صندلی‌های این هواپیما، نشان خانواده ترامپ گلدوزی شده است. بیشتر قطعات فلزی این هواپیما با روکش طلای ۲۴ عیار شامل کمربند ایمنی و دستگیره درها هستند. صندلی های هواپیما همگی با چرم ایتالیایی روکش شده اند و هواپیما دارای سیستم های سرگرمی و صوتی باکیفیت است. این هواپیما دارای دو موتور توربوفن رولزرویس RB۲۱۱ است که به اندازه کافی قدرتمند است تا به حداکثر سرعت ۶۰۹ مایل در ساعت برسد. همچنین برای پروازهای بین قاره ای ایده آل است زیرا می تواند تا ۳۰۰۰ مایل بدون نیاز به سوختگیری پرواز کند.

855628_442

 

منبع: همشهری

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار