گوناگون

انگلیس: خواهان دستیابی به راه حلی با فرانسه بر سر اختلافات در خصوص شیلات هستیم

انگلیس: خواهان دستیابی به راه حلی با فرانسه بر سر اختلافات در خصوص شیلات هستیم

پارسینه: سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت که کشورش خواهان راه حل مسالمت آمیز با فرانسه در مورد اختلافات در زمینه شیلات است.

به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت که کشورش خواهان دستیابی به راه حلی با فرانسه بر سر اختلافات درباره شیلات است.

سخنگوی بوریس جانسون با اشاره به اینکه کشورش قصد دارد پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ، مناقشه شیلات را حل و فصل کند، گفت: «ما می‌خواهیم اگر بتوانیم یک راه‌حل سازش با هم پیدا کنیم.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که درگیری بین دو کشور اروپایی در هفته گذشته بر سر اعطای مجوز ماهیگیری از سوی انگلیس بالا گرفت؛ تا جایی که فرانسه یکی از کشتی‌های انگلیس را توقیف و به ناخدای آن اعلام کرد که در دادگاه حاضر شود.

فرانسه هفته گذشته این کشتی انگلیس را که در آب‌های فرانسه توقیف شده بود، آزاد کرد. این در حالی است که لندن از تصمیم فرانسه استقبال و تاکید کرد که به دلیل اختلاف بر سر ماهیگیری، اعمال تحریم‌های تجاری علیه پاریس را به تاخیر می‌اندازد.

جورج یوستیس، وزیر محیط زیست انگلیس، آزادی کشتی توقیف شده را تایید کرد و گفت: «فرانسوی‌ها تصمیم گرفته اند که از تهدیدات خود عقب نشینی کنند و ما از آن استقبال می‌کنیم.»

در حالی که به نظر می‌رسید مسیر گفتگو از روز دوشنبه بین پاریس و لندن از سر گرفته شده است، بسیاری امیدوارند به دعوت مقامات فرانسوی وزیر ارتباطات انگلیس هفته آینده به پاریس سفر کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار